ساخت و ساز؛ راه حل رونق مسکن

راه حل اصلی برای رونق بازار مسکن افزایش ساخت و ساز در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: در ۹ ماه امسال ،۱ درصد تعداد معاملات و ۱۸ درصد مبایعه نامه ها افزایش داشته است و در بخش اجاره شاهد کاهش ۱۶ درصدی معاملات بودیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید با عرضه بیشتر بدنبال ثبات قیمت ها باشد افزود:در تهران برخلاف سایر استان ها تعداد معاملات ۲۲ درصد کاهش داشته است­ این درحالیست که ۸۵درصد مصالح ساختمانی در داخل تولید می شود و نباید افزایش زیادی داشته باشد و باید کنترل کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با توجه به رکود خرید و فروش گفت:به مردم پیشنهاد می کنم که هر کس نیاز به خانه دارد اقدام به خرید کند.

خسروی تصریح کرد: مالیات بر خانه های خالی برای تعادل برقرار کردن بازار مسکن، به نوعی دور زدن قانون است و راهکار مناسبی برای این بازار نیست و باید ساخت و ساز را در کشور افزایش دهیم تا جلوی تورم و افسار گسیخته در این بخش را بگیریم.

وی بیان کرد: حتی مانند سال گذشته با ورود تعزیرات هم نمی توانیم قیمت ها را کاهش دهیم و اجبار ­­در این حوزه چاره کار نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت:حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که هنوز تکمیل نشده است باید برای تعادل برقرار کردن بخش مسکن سریعتر این واحدها تحویل متقاضیان گردد.

 

منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;