۵۶ مجتمع تجاری در کاشان ناایمن است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولین ایمنی شمال استان اصفهان گفت: سازمان آتش‌نشانی متولی بازرسی از ساختمان‌های ناایمن است که در گزارشی خبر از شناسایی ۵۶ مجتمع تجاری ناایمن در سطح شهرستان کاشان داده بودند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، صادق حسینی در خصوص ساختمان‌های ناایمن تجاری در کاشان اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی متولی بازرسی از ساختمان‌های ناایمن است که در گزارشی خبر از شناسایی ۵۶ مجتمع تجاری ناایمن در سطح شهرستان کاشان داده بودند.
وی با بیان اینکه آمار سازمان آتش‌نشانی قابل اطمینان است، افزود: بخشی از این ساختمان‌ها ممکن است نیازمند تخریب باشد و بخش دیگری از آنها نیازمند بهسازی و نوسازی، معمولا بیشتر ساختمان‌ها نیازمند سیستم اعلام و اطفای حریق هستند چرا که در بیشتر مجتمع‌های قدیمی این موارد نادیده گرفته شده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولین ایمنی شمال استان اصفهان در خصوص وضعیت آسانسورها در مجتمع‌های شهر کاشان تصریح کرد: با توجه به اینکه در موضع آسانسور نظام مهندسی قانونمندی و دقت بیشتری در تاییدیه‌های پایان کار ساختمان‌ها دارد و پرتال ویژه‌ای از سازمان ملی استاندارد تهیه شده موضوع آسانسورها وضعیت بهتری دارند از صذف دیگر به دلیل اینکه در کاشان آپارتمان‌سازی در چند سال اخیر رونق گرفته و قوانین هم سخت‌گیرانه‌تر شده مشکلات کمتری در این حوزه وجود دارد.
۵۰ درصد از شهر کاشان بافت فرسوده است
وی در خصوص میزان بافت فرسوده کاشان اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد از شهر کاشان بافت فرسوده و قدیمی است و بیشتر محلات قدیمی اطراف بازار کاشان از بافت فرسوده هستند و در آسیب به این بخش شهر علاوه بر خسارات جانی و مالی آسیب به میراث فرهنگی یک شهر هم مطرح است که این نوع آسیب‌ها نیازمند توجه بیشتری است.
حسینی در خصوص اهمیت توجه دستگاه‌های دولتی به موضوع تسهیل زمینه نوسازی ساختمان‌ها گفت: حادثه پلاسکوی تهران باید همواره یادآوری شود و مورد نظر مردم باشد، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تنها وظیفه بازرسی و تذکر دارد و از حیطه این دستگاه پلمب ساختمان خارج است.
وی در تشریح این موضوع تصریح کرد: توجه به نوسازی بافت فرسوده نیازمند عزمی جهادی است که در حوزه فعالیت چندین دستگاه است، نهادهایی مانند دستگاه قضایی، سیستم بانکی، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها همگی باید برای تسهیل نوسازی ساختمان‌ها اقدام کنند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولین ایمنی شمال استان اصفهان با تاکید بر اینکه حس اعتماد در مردم از بین رفته است، گفت: زمانی که مردم بدقولی ببینند حس اعتمادشان از بین می‌رود و وقتی بی‌اعتماد شوند کار سخت می‌شود، زمانی که مسئولین قول سازماندهی سریع کسبه پلاسکو را می‌دهند، اما پس از گذشت چند سال اتفاق خاصی نمی‌افتد در کاشان هم این قول‌ها برای سازماندهی مجتمع‌های تجاری پس از تخلیه معمولا با استقبال مواجه نمی‌شود و دلیل آن همین بدقولی‌هاست، سیستم دولتی باید اعتماد مردم را جلب کند تا مردم برای تخریب یا نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.
آمار دقیقی از ساختمان‌های ناایمن کاشان نداریم
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از درصد ناایمنی ساختمان‌های کاشان وجود ندارد، افزود: بهتر است برای به دست آوردن آمارهای جدید با همکاری سازمان آتش‌نشانی کار تحقیقاتی انجام شود تا آمارهای بهتر و به روزتری به دست آوریم و بر اساس این اطلاعات اقدامات بهتری در حوزه نوسازی و بهسازی ساختمان‌ها انجام داد.
منبع ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;