زمینه ای برای حضور سرمایه گذاران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری استان زنجان در دیدار مقامات در استان زنجان راجع به اهمیت شهرک های صنعتی در وجود سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر شد.

 امروزه شهرك هاي صنعتي و صنايع كوچك يكي از فاكتورهاي توسعه جوامع به شمار مي رود؛ چرا كه زمينه لازم را براي استقرار سهل و آسان صنايع فراهم مي آورد و واحدهاي صنعتي بدون دغدغه تامين زيرساخت و ساير مشكلاتي كه در بيرون از شهرك با آن مواجه هستند در شهرك هاي صنعتي اقدام به احداث و توليد مي كنند.
آيت اله خاتمي با تاكيد بر مبارزه با دلال بازي در شهرك هاي صنعتي گفت: اولويت اصلي خود را آزادسازي اراضي بلااستفاده و راكد قرار دهيد و همچنين نسبت به فسخ قرارداد اشخاصي كه با اهدافي غير از احداث واحد توليدي اقدام به عقد قرارداد نموده اند، اقدام كنيد.
امام جمعه زنجان با اشاره به آمار ارائه شده از سوي دستگاه هاي ذيربط در خصوص بيمه اجباري تصريح كرد: اين ميزان كه در سال گذشته 6هزار و پانصد نفر اعلام شده، نشان دهنده رشد نسبتا خوب ايجاد اشتغال در استان مي باشد كه بخش اعظمي از آن نيز به راه اندازي واحدهاي توليدي باز مي گردد.
در ادامه مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان زنجان با اشاره به در پيش رو بودن 21 مرداد روز حمايت از صنايع كوچك و ارئه گزارش اجمالي از وضعيت شهرك هاي صنعتي استان گفت: در حال حاضر در استان زنجان 13 شهرك و ناحيه صنعتي در حال واگذاري داريم و 5 شهرك و ناحيه صنعتي نيز در حال آماده سازي مي باشد كه سعي داريم تا شهريور ما سال 95 اينها را نيز آماده واگذاري كنيم.
ناصر صيدي ميزان زمين هاي آزاد شده حاصل از فسخ را در سال گذشته 68/40 هكتار عنوان كرد و افزود: اولويت اصلي شركت عدم تعطيلي واحدهاي فعال موجود و بازگرداندن واحدهاي تعطيل به چرخه توليد مي باشد كه خوش بختانه در سال گذشته با حمايت هاي شركت شهركهاي صنعتي در اعطاي تسهيلات 46 واحد تعطيل به چرخه فعاليت و توليد بازگشتند.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان زنجان گفت: در سال گذشته در مجموع 69 مگاوات برق براي شهرك هاي صنعتي استان زنجان تامين گرديده است.
صيدي تصريح كرد: از اين ميزان 3 مگاوات براي شهرك خرمدره، 30 مگاوات براي شهرك روي و 30 مگاوات نيز براي شهرك نوآوران (زنجان2) بوده است.

وي به لزوم گسترش نيروگاه هاي مولد مقياس كوچك جهت توسعه برق رساني اشاره و اظهار داشت: شركت شهرك هاي صنعتي زنجان جهت توسعه اين امر نسبت به تامين زمين رايگان براي متقاضيان ايجاد اين نيروگاه ها آمادگي دارد و تا كنون نسبت به تامين زمين براي 9 نفر از متقاضيان در سطح شهرك هاي صنعتي به صورت رايگان اقدام نموده است.
اين مقام مسئول با اشاره به كمبود منابع آب در كشور اظهار داشت: عليرغم اين موضوع فقط در شهرك صنعتي افق ابهر مشكل كمبود آب داريم و در ساير شهركها مشكلي از بابت تامين آب براي واحدهاي صنعتي وجود ندارد.
وي به پيگيري پروژه برگشت مجدد آب از طريق سيستم تصفيه خانه فاضلاب در شهركها اشاره كرد و افزود: مقدمات اين كار فراهم شده و اميدوارم در آينده اي نزديك شاهد بهره برداري از اين سيستم باشيم.

 

 

زمینه ای برای حضور سرمایه گذارارن

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;