بی‌توجهی مردم به ایمنی بزرگترین سرمایه‌هایشان

رئیس نظام مهندسی شهرستان میبد از بی‌توجهی مردم در مورد بزرگترین سرمایه‌های خود یعنی ساختمان‌ها گلایه کرد و گفت: این در حالی است کشورمان هر چند سال یک بار با تهدید زلزله مواجه است و تا سال‌ها جبران خسارت ناشی از آن ممکن نیست.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «محمدحسین صباغی» در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی، فرهنگی و هنری که با عنوان «روی خط زلزله» در شهرستان میبد برگزار شد، گفت: با وجود این که ساختمان در کشورمان بزرگترین  سرمایه خانواده‌ها محسوب می‌شود ولی هنوز به اهمیت رعایت و مقرراتی که از آسیب‌پذیری آن جلوگیری کند، توجه نمی‌شود.
وی با اشاره به رخداد زلزله‌های متعدد در کشورمان، بیان کرد: وقوع هر زلزله‌ای می تواند پیامدها و تبعات جبران‌ناپذیری را برای افراد و جامعه به بار آورد که تا سال‌های سال نتوانند خسارت ناشی از آن را جبران کنند.
صباغی تأکید کرد: اگر زلزله‌های سده‌های گذشته در کشورمان را بررسی اجمالی کنیم خواهیم دید که هر ۱۰ سال یک بار در کشورمان زلزله‌ای رخ می‌دهد که جان ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از هموطنان‌مان را می‌گیرد و خساراتی جبران‌ناپذیر را وارد می‌کند.
رئیس نظام مهندسی میبد هنر را زبان نافذ و گویایی دانست و در این باره اظهار کرد: تنها هدف از برگزاری کارگاهی با عنوان «روی خط زلزله»، تلنگر زدن به افراد جامعه است تا سرمایه‌های خود را به دست سهل انگاری ندهند و با هوشیاری و رعایت قوانین و مقررات ساخت و ساز، ایمنی ساختمان‌های خود را مدنظر داشته باشند و در این رابطه نیز سعی کردیم تا از طریق زبان هنر برای  مردم آسیب‌ها و تهدیدهای زلزله را یادآور شویم چرا که معتقدیم مردم با زبان هنر بهتر  به عمق مطلب پی خواهند برد .
«هادی زارع» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد نیز هدف از برگزاری این برنامه را بیان اهمیت مقاوم‌سازی و رعایت ایمنی و آسیب‌ها و خطرات زلزله عنوان کرد و گفت: برگزاری این کارگاه در واقع نمایش پیامدهایی است که ممکن است بعد از زلزله و سیل در کشورمان به وجود آید و ضرورت دارد که مردم با آنها آشنایی داشته باشند.
وی افزود: برگزاری این کارگاه آموزشی برخلاف کارگاه‌های دیگر شهرستان، داوری نمی‌شود و به تمام هنرمندان شرکت‌کننده، جوایزی اهدا خواهد شد و آثار آنها نیز در نمایشگاهی که به زودی در شهرستان برگزار خواهد شد، به نمایش درمی‌آید.
این کارگاه که به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه و با موضوع زلزله و پیامدهای اجتماعی و مقاوم‌سازی با حضور بیش از ۵۰ دانش‌آموز و دانشجو از هنرستان هنرهای زیبا و دانشکده فنی و هنر در محل یخچال تاریخی میبد برگزار شد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;