زلزله بیمارستان را تعطیل کرد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: شروع روند ارتقای ایمنی ۷ بیمارستان از جمله رسول اکرم (ص)، فیاض بخش، شهدای یافت آباد، بوعلی ، لولاگر که این بیمارستان پلمب شد، فجر و فیروزآبادی را داشتیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی درباره ایمن سازی ۵۰ گود رهاشده در سال ۱۴۰۲ در شهر تهران هم توضیح داد: مجموعا ۲۵۲ گود رها شده در این شهر وجود داشت که ۵۰ مورد آن عمق بالای ۱۵ متر و ۲۲ مورد آن عمق بالای ۲۰ متر داشته و ۱۲۱ گود به مدت زمان بیش از ۳۰ماه عدم فعالیت داشتند که از این مجموع ۵۵ مورد از جمله گود پرواز، گود برج میلاد و گود فرهنگ که باعث ایجاد مشکلاتی در کتابخانه ملی شده بود، گود بازار کفاشان و گود تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه ۲۲ ایمن سازی شدند. گود موسوم به بابک زنجانی (وزارت نفت) هم به طور نسبی ایمن سازی شده است البته یک سری مشکلات حقوقی برای آن وجود دارد. همچنین ایمن سازی ۲۰۰ گود ناایمن باقیمانده تا شهریور ۱۴۰۴ انجام خواهد شد.

نصیری اضافه کرد: در رابطه با ایمن سازی گودها بحث اخذ ضمانت نامه بانکی از مالک گود طبق مصوبه شورا برای اصلاح فرایندها برای ایمن سازی و رفع خطر از گودهای رها شده مطرح و اجرایی می شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین گفت: بیمارستان لولاگر بعد از پلمب شدن روند دریافت پروانه تخریب و نوسازی را طی می کند.

وی بیان کرد: ایمن سازی ۴۶ پل با عملیات بهسازی لرزه ای در شهر تهران دیگر موضوع مطرح شده است. ۱۱ پل سال گذشته مقاوم سازی شده و ۸ پل در حال مقاوم سازی است. انجام عملیات بهسازی نسبی در ۴۶ پل از جمله پل های همت، ولیعصر، همت- آفریقا، همت-گاندی، بابایی- پروین انجام شده است. در این رابطه باید عنوان کرد که از حدود ۷۵۰ پل که در تهران وجود دارد ۶۶ پل که شریان های اصلی شهر را به هم وصل می کنند برای بهسازی انتخاب و در اولویت قرار گرفتند.

نصیری در رابطه با کاهش خطر با رعایت ضوابط ساخت وساز در حرایم نیز یادآور شد: ۳۹ مورد رفع خطر از حریم در طول یک سال گذشته انجام شده است. ایمن سازی رودخانه کن از جمله این اقدامات است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: یک برنامه نویسی برای طرح های مقاوم سازی در یک بازه زمانی ۱۰ ساله در حال انجام است که شامل ۸ دسته ساختمان های عمومی، ساختمان های خصوصی، زیرساخت حمل و نقل، تاسیسات آبرسانی، تاسیسات گازرسانی، تاسیسات برق رسانی، زیرساخت ارتباطات و تاسیسات سوخت رسانی می شود. در بودجه مورد نیاز کلان طرح، بودجه مقاوم سازی ساختمان های عمومی ۷۲۴ میلیون دلار، ساختمان های خصوصی ۷۹۴ میلیون دلار و شریان های حیاتی ۵۶۰ میلیون دلار و در مجموع بالغ بر ۲.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;