ریزش مرگبار دیواره چاه در یک کارگاه ساختمانی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری 125، پس از تماس کارگران یک کارگاه ساختمانی با سامانه 125 مبنی بر گرفتار شدن یک کارگر در چاه، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 40 به همراه گروه امداد و نجات 9 و 1 به همراه جرثقیل آتش نشانی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 10:30 صبح روز گذشته خود را به خیابان آزادی، حوالی خیابان جمال زاده رساندند.

 

واحد کیانی مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی تهران که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت، گفت: در گوشه ای از یک قطعه زمین 400 مترمربعی که برای احداث ساختمان به عمق 10 متر گود برداری شده بود یک کارگر چاه کن در حال حفر یک حلقه چاه به عمق 10 متر برای نصب ستون ها بود که ناگهان دیواره چاه ریزش کرده و کارگر جوان در عمق 5 متری گرفتار شد.

 

وی افزود: نیروهای عملیاتی بی درنگ محل حادثه را کاملا ایمن سازی کردند و پس از برپایی کارگاه در دهانه چاه، به وسیله تجهیزات مخصوص مشغول نجات کارگر جوان شدند.

 

مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی تصریح کرد: با توجه به ریزش قسمتی از دهانه چاه و احتمال ریزش قسمت های دیگر، آتش نشانان با احتیاط کامل و در یک عملیات شش ساعته خود را به کارگر 26 ساله تبعه افغان رساندند و وی را از چاه خارج کردند.

 

کیانی خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی کارگر جوان را برای انجام معاینات تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند که متاسفانه با تایید امدادگران اورژانس مشخص شد کارگر چاه کن در همان لحظات اولیه بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

 

کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران همواره به شهروندان توصیه می کنند به هنگام کار در کارگاه های ساختمانی حتما اصول ایمنی را رعایت کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;