رکورد جدید توربین بادی

رکورد جدید توربین بادی


در شش ماهه اول 2015، صنعت توربین های بادی دریایی (دور از ساحل) اروپا رکورد جدیدی به جا گذاشته و چندین پروژه کامل شده و استفاده از توربین های بزرگ تر افزایش یافت.

تاسیسات در نیمه اول 2015 به 2342 مگاوات رسید که سه برابر ظرفیت موجود شبکه در سال گذشته است. در نتیجه، کل ظرفیت بادی نصب شده در اروپا در 82 زمین بادی در 11 کشور به 10393.6 مگاوات افزایش یافت.

کریستین رابی – کارشناس ارشد اتحادیه انرژی بادی اروپا می گوید: «6 ماه گذشته بهترین سال این بخش از نظر ظرفیت نصب شده بوده است. در حالی که مساله مشخصا تعهد به توسعه توربین های بادی در اروپا را نشان می دهد، چندین پروژه کامل شده، رشد انفجاری در آلمان و استفاده از توربین های با ظرفیت بیشتر عوامل اصلی این افزایش را تشکیل می دهد.

با 584 توربین که در نیمه اول سال 2015 به شبکه متصل شد، میانگین اندازه ماشین از 3.5 مگاوات سال قبل به 4.2 مگاوات افزایش یافت؛ چون سازندگان به ساخت مدل های بزرگ تر با ضبط انرژی بیشتر ادامه دادند.

رابی افزود: «برای اطمینان از رشد سالم در سال های آتی، و تضمین نقش انرژی بادی در پیروزی در اهداف قابت، امنیت و کربن زدایی، صنعت نیازمند دوراندیشی بلندمدت است. اصلاحات قوی برای بهره برداری از بازار برق اروپا و به روز کردن های لازم زیرساختارها برای کمک به تلفیق انرژی باد باید یک اولویت باشد. همچنین مهم است که دول عضو تعهدات انرژی های تجدیدپذیر را تا پایان این دهه اجرایی کرده و طرح مشخصی برای رسیدن به اهداف اروپا 2030 تدوین نمایند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;