روش‌های طراحی ساختمان‌های فولادی در ETABS منشر شد

کتاب «روش‌ها و نکات طراحی ساختمان‌های فولادی در ETABS» تالیف حسن باجی، از سوی نشر علم عمران منتشر شد. این کتاب، به طراحی ساختمان‌های فولادی براساس روش‌های تنش‌‌مجاز و مقاومت نهایی (حالت‌های حدی) اشاره دارد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  این اثر، ابزار مناسبی برای آن گروه از مهندسانی است كه قصد دارند به‌صورت حرفه‌ای رابطه میان مسایل عملی، نرم‌افزار و آيين‌نامه‌های طراحی را درک كنند.

 

کتاب حاضر، در سه بخش با عنوان‌های «اصول و مبانی طراحی سازه‌های فولادی»، «طراحی سازه‌های فولادی براساس روش تنش‌های مجاز» و «طراحی سازه‌های فولادی براساس روش حالت‌های حدی» تنظیم شده است.

 

بخش نخست این کتاب، اصول طراحی سازه‌های فولادی را بر مبنای دو روش تنش‌های مجاز و حالت‌های حدی، ارایه می‌کند. در بخش‌های دوم و سوم این اثر دانشگاهی نیز، روش‌های طراحی بر مبنای آیین‌نامه AISC شرح داده شده‌اند.

 

«روش‌های طراحی سازه‌های فولادی»، «طراحی ساختمان‌های فولادی در ETABS»، «آیین‌نامه AISC»، «محدودیت‌های لاغری بر‌اساس آیین‌نامه ASD89 ـ AISC»، «طراحی اعضای کششی و فشاری براساس آیین‌نامه ASD89 ـ AISC» و «طراحی اعضای خمشی براساس آیین‌نامه ASD89 ـ AISCL» عناوین برخی از فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

 

در مقدمه این اثر می‌خوانیم: «نرم‌افزار ETABS برای تحلیل و طراحی ساختمان‌ها ارایه شده است. قابلیت طراحی سازه‌های بتنی، فولادی، تیرهای مرکب و دیوارهای برشی در این نرم‌افزار وجود دارد. یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار، طراحی ساختمان‌های فولادی است. امکان مدل‌سازی و طراحی انواع سیستم‌های فولادی در برنامه ETABS وجود دارد. برنامه ETABS قابلیت طراحی بر مبنای آیین‌نامه AISC را در دو نسخه تنش‌مجاز و حالت‌های حدی دارد. ضوابط طراحی لرزه‌ای هم به‌طور کامل در این نرم‌افزار قابل اعمال است.»

 

کتاب «روش‌ها و نکات طراحی ساختمان‌های فولادی در ETABS» با شمارگان دو هزار نسخه در 422 صفحه، به بهای 24 هزار تومان از سوی انتشارات علم عمران راهی بازار نشر شده است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;