رفتار شناسی در آتش سوزی ها

به گزارش تاسیسات نیوز،ششمین نشست سالانه رفتار افراد در آتش سوزی با کسب نتایج مطلوب از انتشار مباحث مرتبط به رفتار انسان در آتش سوزی برگزار شد.

 

 

در این همایش تخصصی برنامه های متنوعی از جمله: مطالعات و تحقیقات جدید، سمینارها و کارگاه های عملی و ارائه نرم افزارهای جدید ارائه شد.

 

 

رفتار افراد در آتش سوزی، بررسی واکنش افراد در مواجهه با حریق یا شرایط اورژانسی مشابه در ساختمان ها، سازه ها و سیستم های حمل و نقل مهم ترین دغدغه سازمان های امدادی در توسعه ایمنی جامعه است.




این مهم با درک باورها، طرز برخوردها، انگیزه ها، تصمیمات، رفتار، استراتژی ها و فاکتورهایی که بر انسان ها موثر است، در هم آمیخته است.

 

 

در همایش بررسی رفتار افراد در آتش سوزی متخصصانی از حوزه های ریاضی، مهندسی، معماری، علوم کامپیوتر، قانون، جامعه شناسی و روان شناسی فاکتورهای انسانی و ارتباطات را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند.

 

 

هدف اولیه تحقیقات رفتار انسانی و تفسیر آن، به حداقل رساندن ریسک حضور مردم در آتش سوزی بود که مهم ترین نتیجه این همایش به حساب می آید.

 

 

 

این هدف با تولید و جمع آوری اطلاعات با کیفیت و کمیت بر اساس واکنش های انسانی به دست آمد که برای توسعه نظریه واکنش انسان در آتش سوزی و کاربرد آن بر مبنای سیستم های تنظیمی، مدل های محاسباتی، طراحی مهندسی امنیت آتش و مدیریت آتش استفاده می شود.


منبع: مجله حفاظت از حریق







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;