لزوم رعایت مسایل ایمنی و زیست محیطی در ساختمان ها

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: رعایت مسایل ایمنی، بهداشت و زیست محیطی (اچ.اس.ای) در ساختمان ها ضروری بوده و از الزامات و شاخص های اصلی یک بنا محسوب می شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سیدکاظم مجابی با اعلام این خبر افزود: ترویج مهارت های نظام کیفی در ساختمان های امروزی با توجه به فناوری های جدید به کار گرفته امری مهم شناخته می شود و در این رابطه بیش از گذشته نیازمند توجه و رویکرد جدی به این موضوع هستیم.
وی ادامه داد: به همین منظور راه اندازی دفتر مشاور شهروندان را در سازمان نظام مهندسی مورد توجه جدی قرار داده و از ابتدای سال آینده نیز به منظور بهره مندی از نظرها و طرح های پیشنهادی شهروندان، شاهد فعالیت آن خواهیم بود.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به فناوری های موجود، نوع ساخت و سازهای صورت گرفته نیز باید مورد بازنگری قرار گیرند و همچنین در مبحث ویژه مقررات ملی ساختمان، ضمن نظارت بر بناهای بلند مرتبه شاهد ناظران مقیم در این نوع ساختمان ها باید باشیم.
وی با اشاره به عملکرد قابل قبول جامعه مهندسان استان در کسب عنوان برتر رعایت مقررات ملی ساختمان استان در سطح کشور برای هفتمین مرتبه، گفت: متاسفانه این عناوین در حالی کسب می شود که نرخ خدمات مهندسی ارایه شده در استان کمتر از یک درصد قیمت تمام شده ساختمان ها است.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;