راه اندازی سامانه آبفا

به گزارش تاسیسات نیوز، بدینوسیله به اطلاع اعضای محترم سازمان به ویژه مهندسان مکانیک می‌رساند موافقت‌نامه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، در خصوص اجرایی نمودن مبحث 16 مقررات ملی ساختمان و الزامات شرکت آب و فاضلاب در خصوص صرفه‌جویی مصرف، از مورخ یکم شهریور ماه ۱۳۹۵ اجرایی شد.





به این ترتیب در پرونده‌هایی که از این تاریخ به بعد عملیات اجرایی آن‌ها به مرحله سقف آخر می‌رسد، وصل انشعاب آب و فاضلاب در سطح استان تهران منوط به اخذ تأییدیه از مهندس تأسیسات مکانیکی دارای صلاحیت و ارائه آن به شرکت آبفای استان تهران می‌باشد.

 

 

 

 

این مسوولیت در پروژه‌های ۴ ناظره بر عهده ناظر مکانیک است. در پروژه‌های تک ناظره، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مرحله اول نسبت به تکمیل پرونده و صدور فیش حق‌الزحمه نظارت مکانیک برای مالک اقدام و پس از واریز حق‌الزحمه، پرونده به مهندس واجد شرایط(در حال حاضر مهندس مکانیک حقیقی که دوره مخصوص آبفا را گذرانده باشد) ارجاع شده و این مهندس، به مالک و تک ناظر اولیه پرونده(ناظر ماده ۳۳ در رشته عمران یا معماری) معرفی و اعلام می‌گردد.

 

 

 

 

لازم به ذکر است ناظر مکانیک موظف است نسبت به نظارت بر اجرای عملیات مطابق نقشه‌ها و مقررات ملی و همچنین نسبت بررسی و کنترل چک لیست‌های مربوط و ارائه تاییدیه برای اخذ انشعاب اقدام نماید.





ناظران ماده ۳۳ در پروژه‌های تک ناظره(رشته عمران یا معماری) موظف هستند نسبت به اطلاع رسانی لازم به مالک برای مراجعه به سازمان نظام مهندسی به منظور معرفی ناظر مکانیک برای ارائه تاییدیه اخد انشعاب از همان ابتدای مراحل عملیات اجرایی اقدام نمایند.

 

 

 

 

در فاز اول به منظور کنترل تمام مراحل فرآیند در بازه زمانی چند ماهه ارجاع کارهایی که به مرحله اسکلت رسیده‌اند آغاز شده و در فازهای بعدی ارجاع کار آبفا از آغاز عملیات اجرایی انجام خواهد شد.




 

به زودی سامانه پشتیبانی برخط برای آبفا راه‌اندازی خواهد شد. تا اطلاع ثانوی مهندسان و اعضای سازمان می‌توانند از طریق آدرس الکترونیکی زیر تماس حاصل نمايند: abfa.tceo@gmail.com




آدرس سامانه الکترونیکی آبفا: www.abfa.tceo.ir







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;