راه اندازی تصفیه خانه صنعتی توسط شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو

راه اندازی تصفیه خانه صنعتی توسط شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو

شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو تصفیه خانه صنعتی راه اندازی می کند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، قائم مقام گروه خودرو سازی سایپا از راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی توسط شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو خبر داد.

 حسن عموزاده   در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی شرکت بن رو  افزود: راه اندازی پروژه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی با الزام زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی آب های زیر زمینی اجرا شد.

 

وی ادامه داد: با اجرای این تصفیه خانه آب کشاورزی 27 هکتار از اراضی و مصارف عام صنعتی مانند شستشوی کف سالن ها و آب آتش نشانی تامین می شود.

 

وی با اشاره به کمبود آب در ساوه اظهار کرد: اجرای این پروژه می تواند گام موثری برای رونق و پویایی اقتصاد در بخش های مختلف مانند کشاورزی و صنعتی باشد.

 

وی بیان کرد: توسعه پایدار بدون رعایت اصول زیست محیطی امکان پذیر نیست.

 

همچنین معاون پشتیبانی و خدمات فنی گروه خودروسازی سایپا در این مراسم گفت: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع با یک هزار و 100 متر شبکه فاضلاب صنعتی و یک هزار و 800 متر طول شبکه فاضلاب بهداشتی به ظرفیت 750 متر مکعب پساب تولیدی در شبانه روز شروع به کار کرد.

 

 مسعود لولوء  روش های تصفیه فاضلاب را حاصل تلفیق فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک دانست و اظهار کرد: ظرفیت فاضلاب صنعتی و بهداشتی هر یک به ترتیب 600 و 150 متر مکعب در شبانه روز است که 150 کیلوات ساعت میزان برق مصرفی آن است.

 

وی هدف از اجرای این پروژه را جلوگیری از آلودگی آب های سطحی و آسیب به بافت های کشاورزی ، مدیریت و حفظ منابع آبی با استفاده از آب تصفیه شده ،عنوان کرد.

 

وی بیان کرد: شرکت خودروسازی سایپا برای توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست اقدام به احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی در کارخانه خودروسازی  بن رو در ساوه کرد.

 

لولوء، مدت زمان اجرای این پروژه را 9 ماه عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح 180 تن میلگرد مصرف شده و یک هزار و 500 متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

 

وی، تصفیه پساب تا حد استانداردهای زیست محیطی کشور، تامین آب برای آبیاری 27 هکتار زمین کشاورزی در سال، تامین آب برای مصارف آب صنعتی و مصارف آتش نشانی را از نتایج مهم راه اندازی این پروژه عنوان کرد.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه نیز گفت: آب برای مصارف مختلف مانند کشاورزی، صنعتی و تولیدی بسیار مهم و ضروری است.

 

 عباسعلی حسنی زاده با اشاره به کمبود آب در این شهرستان افزود: تامین آب می تواند باعث رونق، پویایی، توسعه و پیشرفت اقتصاد جامعه شود.

 

وی اظهار کرد: افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی شرکت ˈبن روˈ جدای از این که به رعایت استانداردهای زیست محیطی یک واحد صنعتی کمک می کند نقش بسزایی در کاهش مشکل کمبود آب در بخش های مختلف دارد.

 برای راه اندازی پروژه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی شرکت  بن رو  سایپا ساوه 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;