راه‌اندازی بازار تعهدی مصالح ساختمانی

حسین هاشمی تختی نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: ارائه مصالح ساختمانی به صورت شرایطی به سازندگان را باید در نظر گرفت از این رو وزارت راه و شهرسازی در این راستا، بازار تعهدی مصالح را طراحی کرد که البته این طرح هنوز عملیاتی نشده و باید هر چه سریع تر محقق شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، او درباره این موضوع گفت: مشکل اصلی کشور در حوزه بازار مسکن، عدم اقدام متناسب وزارت راه و شهرسازی در سال های گذشته برای تولید مسکن بوده است و در طی سال های گذشت با خلأ ساخت و ساز در کشور مواجه بودیم.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در ۵ سال گذشته عملا پروژه های مسکن سازی به ویژه مسکن مهر را کاملا رها کرده بود. ضمن اینکه عناوین مختلفی تحت عناوین مسکن حمایتی و مسکن اجتماعی مطرح شد اما فقط طرح هایی روی کاغذ بودند.
هاشمی تختی نژاد گفت: وضعیت کنونی بازار مسکن پیامد عدم توجه وزارت راه و شهرسازی به حوزه مسکن سازی است، البته در دوره جدید مدیریت وزارت راه و شهرسازی موضوع تولید انبوه مسکن پیگیری می شود که می تواند کارشناسان را به آینده این بازار امیدوار کند.
وی با تاکید بر اینکه برای تسریع در پروژه های مسکن سازی در کشور باید مشوق های اقتصادی در نظر گرفته شود، گفت: در این رابطه مهم ترین مسئله، ارائه زمین رایگان برای ساخت مسکن است که این مسئله انبوه سازان و سازندگان را به سمت تولید و سرمایه گذاری در این بخش ترغیب می کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: موضوع بعدی، ارائه مصالح ساختمانی به صورت شرایطی به سازندگان است، از این رو وزارت راه و شهرسازی در این راستا، بازار تعهدی مصالح را طراحی کرد، البته این طرح هنوز عملیاتی نشده و باید هر چه سریع تر محقق شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از الزامات اساسی برای مدیریت بازار مسکن، اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی است، اما متأسفانه این قانون عملیاتی نشده است و انتظار می رود وزیر راه و شهرسازی اجرای این طرح را پیگیری کند.
منبع هیبنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;