راهی میانبر اقتصاد سبز

به گزارش تاسیسات نیوز، با وجود آنکه بحث حفظ انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذر در کشور ما در سالهای اخیر بسیار پر رنگ شده است اما با این وجود طبق گفته مسولان کمتر از 5 درصد انرژی کشور از محل انرژی های تجدیدپذیر تولید می شود .




علی اکبری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی در گفت و گو با زیست انلاین می گوید : جایگزین کردن انرژی های نو و پاک به جای انرژی هایی که تنها هدر می روند و جایگزینی برای آنها وجود ندارد، امری ضروری و حیاتی است.

 

 

 

وی در ادامه می گوید : با توجه به توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی ، می توان گفت استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر عین اقتصاد مقاومتی است و استفاده از این انرژی ها نه تنها به صرفه است بلکه در حفظ محیط زیست نیز تلاش می کند.

 

 

 

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در ادامه می گوید : اما مشکلی که در این بخش وجود دارد مساله سرمایه گذاری است زیرا ایجاد زیر ساخت های این نوع انرژی بسیار پر هزینه است و به همین دلیل بهترین راه برای ایجاد ان ورود بخش خصوصی به این حوزه است.

 

 

 

اکبری در ادامه می گوید : کشور ما پتانسیل های زیادی در زمینه انرژی های نو دارد و می توان امید داشت که با این شرایط باید بتوانیم استفاده از این سطح انرژی را تا حدود زیادی افزایش دهیم .





این در حالی است که دولت نیز امتیاز ویژه ای در این بخش برای بخش خصوصی در نظر می گیرد و متعهد شده است که انرژی حاصل از این بخش را به مدت 20 سال خرید تضمینی کند .

 

 

 

 

وی در ادامه می گوید :با این اتفاق می توان امید داشت که اقتصاد سبز جای خودش را در اقتصاد پیدا کند و در واقع می توان گفت انرژی های تجدید پذیر راه میانبر برای رسیدن به اقتصاد سبز است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;