دیدار آلمانی ها با خوزستانی ها

به گزارش تاسیسات نیوز، هیأت اعزامی آلمان متشکل از کارشناسان گرد و غبار از ایالت باواریا از کشور آلمان با استاندار خوزستان دیدار و گفتگو کردند .




در این دیدار شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به کاهش آورد رودخانه‌های استان در ۱۰ سال اخیر به دلیل تغییرات اقلیم‌، خشکسالی و برداشت آب بی رویه و انتقال آب، حفظ منابع آبی استان را برای ثبات توسعه پایدار و حفظ تولیدات کشاورزی و اشتغال بسیار حائز اهمیت و مهم دانسته و اذعان داشت که هر نوع روش و تکنولوژی نوین که باعث کاهش مصرف آب و افزایش راندمان به خصوص در حوزه کشاورزی گردد، مورد استقبال قرار می گیرد.





وی با اشاره به اینکه کاهش مصرف آب می‌تواند به حقابه زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه ها کمک قابل توجه ای نماید، بیان نمود که تالاب‌ها نقش مهمی در مهار ریزگردها داشته و در اقتصاد و اشتغال جوامع محلی نقش اساسی دارند.

 

 

 

استاندار خوزستان افزود:استان خوزستان ۳۵۰ هزار هکتار کانون ریزگرد با منشاء رسی و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار کانون با منشاء شن و ماسه دارد که برنامه های نهال کاری و بیولوژیکی در این کانون ها از اقدامات اساسی می باشد که با روش های نوین می توان موفقیت این پروژه ها را افزایش چشمگیری داشت.

 

 

 

وی در انتها آمادگی استان را برای ایجاد یک باغ بوتانیک با همکاری متخصصان بوتانیک کشور آلمان اعلام نمود و از اداره کل منابع طبیعی و سازمان آب و برق خوزستان خواست که به صورت پایلوت روش های نوین را تست نموده و در صورت سازگاری و جواب مناسب در سطوح بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

نمایندگان حاضر در هیأت اعزامی از آلمان نیز ضمن ارائه نتایج بازدید ۳ روزه خود از استان خوزستان و کانون‌های ریزگرد، از سطح علمی استان اظهار خرسندی نموده و تاکید کردند که روند خشکسالی ادامه دار است و اعلام آمادگی کردند که در تمام حوزه‌های مرتبط با آن، فلرهای نفتی، پسماندهای خطرناک کشاورزی، صنعتی و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و انرژی‌های نو از طریق این هلدینگ مشاوره دهند و برای تبادلات علمی و فنی و کارشناسی اعلام آمادگی نموده و از طرح باغ بوتانیک استقبال کردند که در صورت جانمایی طرح را آغاز نمایند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;