دومین جلد «فرایند تزریق پلاستیک» منتشر شد

دومین جلد از کتاب «فرایند تزریق پلاستیک (به کمک گاز، چند‌ماده‌ای، فوم میکروسلولی، جهت‌گیری الیاف و تراکمی)» به‌عنوان منبعی آموزشی برای طراحان عرصه مهندسی در گرایش‌های مختلف، به همت انتشارات جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر، به بازار نشر عرضه شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز این اثر که حاصل تلاش مشترک مجید آیت‌اللهی، عضو هیات علمی ‌دانشکده مهندسی مکانیک‌ دانشگاه علم و صنعت، رضا غفوری آهنگر،‌ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و محمد عباس‌زاده، کارشناس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت است، در هشت فصل تنظیم شده است.

 

در سه فصل نخست کتاب، با عنوان‌های «راهکارهای تزریق مناسب و عیب‌یابی فرایند»، «تئوری‌های مرتبط با تزریق» و «تزریق پلاستیک به کمک گاز» علاوه بر ارایه مقدمه‌ای از بحث، به نکاتی در مورد فرایند خنک‌کاری، تزریق تراکمی، مکان تزریق پلاستیک و آنالیز خنک‌کاری اشاره شده است.

 

چهار فصل بعدی کتاب شامل مباحث مرتبط با «تزریق پلاستیک به کمک گاز»، «تزریق چند‌ماده‌‌ای»، «پیش‌بینی جهت‌گیری الیاف» و «تزریق تراکمی» است. از جمله مهم‌ترین موضوعات ارایه شده در این سه فصل می‌توان به تاریخچه پلاستیک‌های میکروسلولی، مدل نهایی جهت‌گیری الیاف و سرعت تراکم پرس در فواصل افزایش اشاره کرد.

 

نویسندگان کتاب حاضر معتقدند که با کمک تزریق پلاستیک می‌توان قطعات پیچیده و سه بعدی را با ابعاد دقیق و سرعت بالا، تولید کرد.

 

آیت‌اللهی و همکاران وی، در این اثر با اشاره به معایب متداول در فرآیند تزریق پلاستیک آورده‌اند که انسداد جریان، ایجاد فرورفتگی و اعوجاج از معایب پررنگ جریان تزریق است.

 

نخستین چاپ دومین جلد از کتاب «فرایند تزریق پلاستیک (به کمک گاز، چند‌ماده‌ای، فوم میکروسلولی، جهت‌گیری الیاف و تراکمی)» با شمارگان 500 نسخه در 318 صفحه، به بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر منتشر شده است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;