دوره آموزش آشنایی با مفاهیم ضد انفجار

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد، دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم ضد انفجار در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

 

دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم ضد انفجاری تجهیزات جایگاه های CNG با حضور بیش از 60 نفر از بازرسان شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده و متقاضی دریافت مجوزهای لازم و برخی از مدیران و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مدیریت طرح CNG و شرکت ملی گاز ایران ، چهارشنبه 13 آبان در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.



پریچهر قزلباش ، مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد معیار مصرف انرژی و محیط زیست با اعلام این خبر گفت : این دوره آموزشی در ادامه اجرای دوره هایی در زمینه فرآیند استانداردسازی جایگاه های CNG است که از سال گذشته شروع شده بود.



وی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات الکتریکی می تواند خطرات احتمالی و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد افزود : به منظور جلوگیری از این حوادث لازم است تاسیسات و دستگاه هایی که در مناطق خطرپذیر به گونه ای طراحی، تولید و نصب شوند که تمهیدات حفاظتی لازم در برابر شوک الکتریکی، جرقه و … در شرایط کارکرد معمولی یا وجود عیب برای آن ها درنظرگرفته شود.



گفتنی است : به این گونه از تجهیزات در اصطلاح تجهیزات ضد انفجار گفته می شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;