دلیل افزایش قیمت مسکن، گرانفروشی مصالح ساختمانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر، گرانی چشمگیر مصالح ساختمانی است، متأسفانه فروشندگان عمده این محصولات به بهانه افزایش نرخ ارز، قیمت مصالح را چندین برابر کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، یوناتن بت کلیا با اعلام این خبر گفت: محصولی مانند فولاد که از صفر تا صد آن در داخل تولید می شود، چرا باید با قیمت دلار بالا برود. در شرایط کنونی دلالان در جهت گرانفروشی مصالح ساختمانی اقدام می‌کنند و با این روش به گران شدن ساخت و ساز و نهایتاً افزایش قیمت مسکن دامن می‌زنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تأثیر منفی دلالان در افزایش قیمت مصالح ساختمانی، گفت: در دو سال اخیر قیمت مسکن هر ماه و هر روز در حال افزایش بوده و این مسئله مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، حال همواره درباره دلایل مؤثر در بروز این مسئله، به موضوع کمبود مسکن و افزایش تقاضا اشاره شده است.
وی ادامه داد: بازارهای اقتصادی ایران با کشورهای دیگر کاملاً متفاوت است، در کشورهای دیگر، قیمت محصولات برای یک سال در ابتدای سال تعیین شده و نرخ آنها تا آخر سال تغییری نخواهد کرد، اما متأسفانه در ایران، هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم
سهم ۶۰ درصدی مصالح ساختمانی و زمین در قیمت نهایی مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس آمارها سهم مصالح ساختمانی و زمین در قیمت نهایی مسکن حدود ۶۰ درصد است، بنابراین ساماندهی بازار مصالح می‌تواند مسکن را به سمت ثبات و آرامش هدایت کند.
بت کلیا با انتقاد از نبود نظارت بر بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی در کشور، گفت: در شرایط کنونی دلالان از وضعیت آشفته بازار استفاده کرده و در جهت گرانفروشی مصالح ساختمانی اقدام می‌کنند، این در حالی است که دستگاه‌هایی مانند وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و سازمان تعزیرات باید به این موضوعات رسیدگی کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اخیراً تصمیماتی در دولت و مجلس برای ساماندهی بازار مسکن صورت گرفته که باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;