ساختمان باکیفیت مستلزم همکاری شهرداری و نظام مهندسی

شهردار قرچک گفت: کیفیت مطلوب ساختمان درگرو تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محسن خرمی شریف با بیان مطلب فوق اظهار داشت: رسالت ما صیانت از حقوق شهر و شهروندان است و باید نظارت بر ساخت سازها توسط  معاونت شهرسازی و گشت‌های ساختمانی  در سطح شهر بیشتر شود تا از ساخت‌وساز غیر مجار جلوگیری شود.
وی بابیان اینکه کیفیت مطلوب ساختمان در گرو تعامل شهرداری و نظام مهندسی است، بیان داشت: لیست دفاتر نقشه‌کشی در سطح شهر باید در سامانه شهرسازی توسط واحد انفورماتیک انجام  و به‌روزرسانی شود.
این مدیر شهری تصریح کرد: کلیه دفاتر مهندسی در سطح شهر فعال هستند می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت جهت تکمیل پروانه و ادامه کار و اخذ مجوز تأسیس دفتر به معاونت شهرسازی مراجعه کنند.
خرمی شریف تأکید کرد: رابط  بین شهرداری و دفاتر نقشه‌کشی می‌بایست فقط فردی باشد که مجوز به نام آن صادرشده است.
شهردار قرچک بر نظارت ویژه مأموران گشت ساختمانی برساخت و سازها اشاره کرد و افزود: جلسه‌ای با مأموران گشت ساختمانی و ناظرین جهت آموزش و بررسی حریم و محدوده توسط طرح تفصیلی انجام شود.
وی بیان داشت: نظر مهندسی محاسبه در تمامی مراحل ساخت مسکن توسط فردی باشد که به عنوان محاسب ساختمان در نقشه نوسازی مشخص‌شده باشد.
این مدیر شهری تأکید کرد: معاونت شهرسازی و مدیران مناطق مدیریت شهری نظارت کنند اگر گزارشی در خصوص پایان کار از سوی سند ناظر به صورت شفاف به شهرداری گزارش نشد از صدور پایان کار خودداری کنند.
خرمی شریف افزود: ارائه معرفی‌نامه مهندسین طراح و ناظر هر پروژه (پلاک ثبتی) به صورت تایپی با مهر برجسته توسط نظام مهندسی به همراه نقشه‌های ممهور شده الزامی است.
شهردار قرچک در پایان اظهار کرد: کمیته طرح و نما منظر شهری توسط معاون شهرسازی شهرداری تشکیل و فعال شود.
منبع خبرگزاری آریا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;