دریافت خسارت آتش سوزی

به گزارش تاسیسات نیوز، حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی در حالی نخستین سالگرد خود را پشت سرگذاشت که کنسرسیوم شرکت‌های بیمه‌ای به راهبری بیمه ایران همه خسارت ناشی از این حادثه را به ارزش بیش از 94 میلیون یورو پرداخت کردند. این خبر در مراسمی که مدیران عامل کنسرسیوم بیمه‌گران داخلی و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی حضور داشتند، اعلام شد.




بر این اساس مدیران صنعت پتروشیمی در این مراسم با اعلام رضایت از تلاش‌ها و اقدام‌های بیمه‌گران داخلی با محور بیمه ایران، توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در همه بخش‌های این صنعت را خواستار شدند. شانزدهم تیر پارسال پتروشیمی بوعلی سینا در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر استان خوزستان دچار آتش‌سوزی شد؛ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا یکی از واحدهای تولیدکننده مواد آروماتیک به شمار می‌رود که مالک سهام آن شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.




به محض اعلام خسارت از سوی بیمه‌گذار، کارشناسان خسارت هجدهم تیرماه پارسال که مصادف با جمعه بود، با حضور در محل حادثه از مواضع آسیب دیده بازدید و با توجه به اهمیت موضوع از بیمه مرکزی در زمینه استفاده از ارزیابان خسارت بین‌المللی، مجوز لازم را دریافت کردند. پس از طی مراحل قانونی و براساس مصوبه هیات‌مدیره بیمه ‌ایران، مبلغ نهایی خسارت قابل پرداخت 94 میلیون یورو تعیین و در کمترین زمان ممکن پرداخت شد.




امور بیمه شرکت‌های پتروشیمی با راهبری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و در قالب کنسرسیوم بیمه گران داخلی شامل بیمه ایران با سهم 7/ 55 درصد و شرکت‌های بیمه آسیا، البرز، دانا، کارآفرین، ملت، پارسیان، سامان، ایران‌معین، میهن و دی در مجموع 3/ 44 درصد انجام می‌شود. اکنون 19 شرکت پتروشیمی زیر پوشش بیمه قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;