خانی: جلوگیری از واردات، بزرگ‌ترین حمایت است

مدیر فنی و مهندسی شرکت تهویه آذر نسیم گفت: ما از دولت هیچ حمایتی نمیخواهیم، همین که دولت جلوی واردات کالاهای خارجی را بگیرد، برای ما بزرگ‌ترین حمایت است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حسن خانی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با اشاره به اهمیت حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی اظهار کرد: حمایت از تولیدکننده داخلی بسیار اهمیت دارد، اما نه به شکل فعلی، لذا همین که دولت بتواند جلوی واردات را بگیرد، بزرگ‌ترین حمایت را از تولیدکننده داخلی کرده است.
او در ادامه افزود: الان بدترین قراردادهایی که ما منعقد می‌کنیم، مربوط به سازمان‌های دولتی است، چرا که با انعقاد قرارداد بدون هیچ‌ پیش‌پرداختی و با ضمانت‌های سنگین تولیدکننده داخلی را تحت فشار قرار می‌دهند. معنای حمایت از تولیدکننده داخلی این نیست.
مدیر فنی و مهندسی شرکت تهویه آذر نسیم با اشاره به حضور این برند در نمایشگاه صنعت ساختمان به خبرنگار تاسیسات نیوز گفت: امسال، پنجمین بار است که در نمایشگاه صنعت ساختمان شرکت می‌کنیم. شرایط اقتصادی گاهی طوری پیش می‌رود که امکان حضور و شرکت در تمام دوره‌ها و نمایشگاه‌ها را برای ما میسر نمی‌کند.

خانی با اظهار خرسندی از حضور گسترده شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه تصریح کرد: تقریباً یک سال از ممنوعیت واردات کالاهای خارجی به ایران می‌گذرد و این یک امتیاز مثبت برای تولیدکنندگان داخلی محسوب می‌شود که نتیجه آن را می‌توان در حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه شاهد بود.
او ادامه داد: تمام افراد و سازمان‌های دولتی که پیش از این، به‌راحتی از محصولات خارجی استفاده می‌کردند، حالا دست‌شان بسته شده و بازار محصولات  ایرانی رونق گرفته است که این بزرگ‌ترین افتخار برای تولیدکنندگان ایرانی است.
مدیر فنی و مهندسی شرکت تهویه آذر نسیم با بیان اینکه تحریم‌ها فقط اثرات منفی نداشته اظهار کرد: اعمال تحریم‌ها باعث شد تا با همت بیشتری قدم برداریم و سال گذشته موفق شدیم برای نخستین بار در ایران ۴ گواهینامه بین‌المللی و استاندارد را کسب کنیم.
خانی در پاسخ به این سوال که آیا اگر تحریم‌ها برداشته شوند، معادله رونق کالای ایرانی و حمایت از تولیدکننده داخلی به هم می‌خورد، گفت: من فکر می‌کنم الان شرکت‌های تولید داخلی به قدری توانمند شدند که می‌توانند از نظر کیفیت با نمونه‌های خارجی رقابت کنند و چه بسا در برخی موارد مانند طراحی، دیزاین و خدمات پس از فروش نسبت به آن‌ها برتری داشته باشند. به‌عنوان مثال، ما نخستین رطوبت‌گیر استخر را تولید کردیم که پیش از این تماماً از خارج وارد می‌شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

;