خانه دار شدن مطالبه مردم از ریاست جمهوری آینده

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این ‌که با سیاست‌‌‌‌‌‌‌گذاری‌های بدون پشتوانه مردم صاحب مسکن نشده‌اند، گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم که چگونه تولید مسکن در ایران را به میزانی افزایش دهیم تا کم‌کاری‌های گذشته جبران شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان ایران با تاکید بر این‌که رئیس‌جمهور آینده باید در بخش مسکن به قانون مقید باشد، گفت:‌ وعده‌های فراقانونی، شعار انتخاباتی است.
رئیس ‌جمهور جدید به قانون مقید باشد
وی در خصوص اظهارات کاندیداهای ریاست‌جمهوری درباره مسکن، اظهار کرد:‌ طی هفته‌های اخیر صحبت‌‌های ۶ کاندیدای ریاست‌ جمهوری را شنیدم و تمام مناظرات آنها را از ساعت ۲۰ تا ۲۴ شب تک به تک گوش کرده‌ام.
وی ادامه داد: آن چیزی که بدیهی است، در کشور قوانین بالادستی در رابطه با بخش مسکن داریم؛ قانون جهش تولید مسکن، قانون احیا و بازآفرینی شهری و قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن. معتقدم هر کسی که رئیس ‌جمهور آینده ایران خواهد شد و مردم به وی رأی می‌دهند، باید به قانون مقید باشد.
عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان ایران افزود: برخی از کاندیداها صحبت‌های متفاوتی را درباره تامین مسکن بیان کردند؛ از واگذاری آپارتمان ۷۵ متری تا ساخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی. به نظرم باید مبنای کار قانونی باشد که ساری و جاری است و بر اساس آن سیاست‌‌‌‌‌‌‌گذاری انجام گیرد.

سیاست‌‌‌‌‌‌‌گذاری‌ بدون پشتوانه، اثربخشی ندارد
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این ‌که با سیاست‌‌‌‌‌‌‌گذاری‌های بدون پشتوانه مردم صاحب مسکن نشده‌اند، گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم که چگونه تولید مسکن در ایران را به میزانی افزایش دهیم تا کم‌کاری‌های گذشته جبران شود.
این فعال ساختمانی تصریح کرد: با وجود آن‌ که طی دهه‌های اخیر فناوری ساخت‌‌‌‌‌‌‌وساز مسکن افزایش قابل توجهی در راستای سریع‌سازی معرفی و به کار گرفته شده، اما روند تولید مسکن در کشور کاهشی بوده است.

کاندیداها راه خانه‌‌‌‌‌‌‌دار شدن را اعلام کنند
پورحاجت با تاکید مجدد بر این ‌که رئیس‌جمهور چهاردهم باید به قانون مقید باشد، اضافه کرد: اظهارات و وعده‌های فراقانونی یک شعار انتخاباتی بیشتر نخواهد بود. با وجود بیان وعده‌هایی از سوی برخی کاندیداها درباره مسکن اما هیچ کدام از آنها سازوکارها را اعلام نکردند که مثلاً چگونه می‌خواهند جوانان را صاحب مسکن کنند، یا این‌ که به مردم زمین بدهند.

وضعیت نامناسب مسکن طی یک دهه گذشته
وی در گفت‌وگو با تسنیم با یادآوری این‌ که طی یک دهه گذشته وضعیت مسکن در ایران نامناسب بوده است، اظهار کرد: باید به این جمع‌بندی برسیم که طی یک دهه گذشته شرایط تولید مسکن بهبود نیافته و باید به این نتیجه برسیم که باید چه سیاست‌گذاری کنیم که سرمایه‌گذاری خُرد و کلان به صورت کارآمد و برای سرپناه مردم جذب شود.
وی بیان کرد: این‌ که گفته شود مردم را صاحبخانه می‌کنیم و زمین می‌دهیم، بیشتر شعارهای انتخاباتی است. معتقدم ماحصل شعار کاندیداها باید به نحوی باشد که هر کدام از کاندیداها که منتخب مردم شد، به آنها (مردم) پاسخگو باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;