خاموشی برق در حضور وزیر

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، هنگامی که نخست‌وزیر بازدید خود را از نمایشگاه پیشرفت‌های آب و برق در غروب روز هفتم بهمن 1348 به پایان رسانید و محل نمایشگاه را ترک کرد، ناگهان برق سالن کاخ مرکزی جوانان (محل برپایی نمایشگاه) قطع شد!



و فقط روشنایی 12 شمع به روی 12 ستون و روشنایی یک چراغ بادی که برای مقایسه روشنایی قدیم و جدید در نمایشگاه آورده شده بود، در آن سالن بزرگ سوسو می‌زد.




مطبوعات در روز 8 بهمن 1328 در این باره نوشتند: هنگام وقوع خاموشی وزیر آب و برق و شهردار تهران و مدیران عامل برق تهران و چند نقطه کشور که دور یک میز به گرمی مشغول صحبت بودند، یک مرتبه ساکت شدند و بعد از یک مکث کوتاه از پیشامدی که از همان دقایق اول به شوخی آن را طرح کرده بودند، به خنده افتادند، اما دلواپسی وزیر آب و برق و دیگر «برقی‌ها» چند لحظه طول نکشید که برق روشن شد، وزیر آب و برق بلافاصله گفت: این خاموشی به‌منظور قلقلک وزیر آب و برق بود و «صالحی» مدیرعامل برق گفت: این یک امتحان بود. در همین حال دکتر «نیک‌پی» شهردار تهران و رئیس هیات‌مدیره کاخ مرکزی جوانان، فورا از موقعیت استفاده کرد و از وزیر آب و برق تقاضای یک ژنراتور مجانی برای چنین مواقعی کرد!

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;