حضور فعال در نمایشگاه نفت و گاز روسیه

به گزارش تاسیسات نیوز، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز روسیه با حضور 35 کشور از جمله ایران هفته گذشته در مسکو برگزار شد. در این نمایشگاه شرکت نفت و گاز سرو به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ تولیدکننده کاتالیست در ايران، در کنار شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملي نفت ایران و سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان در این نمایشگاه حضور یافت.





شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در این نمایشگاه از آخرین دستاوردهای حوزه کاتالیستی خود شامل کاتالیست‌های فرآیند تولید اوره، آمونیاک و متانول صنایع پتروشیمی، کاتالیست‌های مربوط به تولید گاز هیدروژن در صنایع پالایشی و کاتالیست‌های مربوط به تولید آهن‌اسفنجی در صنایع فولادسازی کشور رونمایی کرد. این نمایشگاه با حضور سفیر ایران در روسیه و بازدید از غرفه‌های شرکت‌های ایرانی همراه بود.




مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، با حضور و بازدید از توانمندی‌های ایران در حوزه کاتالیستی، ظهور شرکت‌های توانمندی که در حوزه بین‌الملل حاضر می‌شوند را نقطه مثبتی برای رشد اقتصادی کشور ارزیابی کرد و گفت: مسیر موفقیت در اقتصاد کشور از فعالیت شرکت‌های صاحب دانش فنی بومی است.





امیرهومن کریمی وثیق، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو نیز با تاکید بر تولیدات با کیفیت محصولات ایرانی افزود: تا چند سال گذشته کاتالیست یکی از محصولاتی بود که تنها از خارج از کشور وارد می‌شد اما در حال حاضر در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که توان عرضه این محصول به کشورهای دارای مجتمع‌های پالایشگاهی، پتروشیمی و فولادسازی وجود دارد.





وی افزود: این موفقیت با تکیه بر دانش فنی ایرانی به‌دست آمده است که توانسته‌ایم محصولی تولید کنیم که به لحاظ کیفیت به گونه‌ای باشد که اعتماد واحدهای مصرف‌کننده داخلی و خارجي را جلب کند.وی با اشاره به اهمیت بالای صادرات محصولات دانش‌بنیان افزود: این دستاورد باعث می‌شود نه‌تنها از خروج سالانه بیش از 500 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود، بلکه باعث ارز‌آوري به کشور شده که نتیجه آن می‌تواند اثر مستقیم بر تولید ناخالص کشور و بهبود تراز تجاری ایران شود.





کریمی‌وثیق افزود: با توجه به رفرنس‌های در اختیار که تعداد آنها به بیش از ٢٠ ریفرمر بارگذاری شده در صنایع مختلف فولادی، پتروشیمی و پالایشگاهی است، ظرفیت‌سازی برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در این حوزه به‌ثمر نشسته است که در این مسیر گواهی سیستم‌های مدیریت کیفی و گواهی‌های لازم برای صادرات این محصولات اخذ شده است.





همچنین دکتر جعفر توفیقی، دبیر ستاد نفت و گاز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حضور در این نمایشگاه و بازدید از غرفه شرکت نفت گاز سرو درخصوص فعالیت‌های دانش بنیان حوزه کاتالیست اظهار کرد: با دنبال کردن توانمندی‌های موجود در نزد شرکت نفت و گاز سرو، این شرکت به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان و توانمند شناخته می‌شود که دولت نیز تلاش می‌کند از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت خود را از صنایع دانش بنیان توانمند به‌کارگیرد. وی افزود: طبق نتایج به‌دست آمده، کیفیت محصولات شرکت نفت و گاز سرو از کیفیت بالایی برخوردار است که این خود نشانه‌ای از به‌ثمر نشستن حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش کاتالیست است.





قدیر قیافه، رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان سنگ‌آهن ایران و نایب رئيس اتاق ايران- روسيه نیز با حضور و بازدید از نمایشگاه نفت و گاز مسکو، با اعلام خبر تولید ٢٥درصد آهن اسفنجی کشور با کاتالیست ایرانی، اعلام کرد: کاتالیست به‌عنوان یکی از حلقه‌های ارزشی در تولید آهن اسفنجی صنایع فولادسازی کشور شناخته می‌شود که به نوعی می‌توان از آن با عنوان قلب واحدهای احیا مستقیم آهن نام برد. این محصول در حال‌حاضر در شرکت نفت و گاز سرو به‌صورت 100درصد از مواد اولیه ایرانی تولید می‌شود که این خود ارزش تولید داخلی را چند‌برابر کرده است. چهاردهمین نمایشگاه نفت و گاز روسیه با مشارکت 635 شرکت‌کننده به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو برگزار شد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;