حجم آبگیری سد کلقان مشخص شد

به گزارش تاسیسات نیوز، سد مخزنی کلقان از سدهای منطقه شرق سهند با هسته رسی میانی و با حجم کل مخزن ۲۲ میلیون مترمکعب و طول تاج ۴۵۶ مترمربع، توسط مؤسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا ساخته و آبگیری شد.





همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی، آبگیری سد کلقان بستان‌آباد با حضور‌ مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل منابع آب ایران، مدیران مؤسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا و تعدادی از مسئولان محلی آغاز شد.

 

 

 

در این مراسم مشاور وزیر نیرو با اشاره به عدم توجه به مباحث مدیریت در بخش آب و عدم توجه به صیانت از آب‌های زیرزمینی، گفت: با توجه به اهمیت این ماده حیاتی در توسعه کشور، پیشرفت طرح‌های آبی در اولویت طرح‌های توسعه کشور قرار دارد و در این زمینه اقدامات مناسبی با هماهنگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) صورت گرفته است.

 

 

حاج‌رسولی‌ها ضمن قدردانی از قرارگاه سازندگی خاتم و مؤسسه عاشورا در خصوص اجرای این پروژه آبی و سایر پروژه‌های ملی که با حداقل هزینه و در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به اتمام می‌رسد،افزود: امیدواریم در آینده نزدیک این سد به صورت کامل به بهره‌برداری برسد و با تکمیل آن شاهد تأثیرگذاری بیشتر این سد در زندگی مردم منطقه باشیم.

 

 

سد مخزنی کلقان از سدهای منطقه شرق سهند است که به فاصله 23 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بستان‌آباد آذربایجان شرقی و بر روی رودخانه کلقان‌چای احداث شده است.

 

 

این سد خاکی با هسته رسی میانی و با حجم کل مخزن 22 میلیون مترمکعب و با طول تاج 456 مترمربع و عرض 10 متر توسط مؤسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا ساخته شده که علاوه بر تأمین بخشی از آب شرب بستان‌آباد و هشترود و صنایع واقع در مسیر و کنترل سیلاب‌های فصلی، حدود سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این مناطق را نیز آبیاری می‌کند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;