جریان دوباره یک زندگی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از وزارت نیرو، معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد: جريان دوباره زاينده‌رود از 15 آبان‌ماه حدود 85 میلیون مترمکعب آب تا اوایل تابستان آينده برای جریان زاینده‌رود در نظر گرفته شده است.

 

علی بصیرپور در خصوص زمان دقیق بازگشایی آب زاینده رود، گفت: این کار طبق تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود برای اختصاص حقابه کشت پاییزه اصفهان انجام می‌شود و در این راستا نیز روز گذشته کمیته پنج نفره شهرستان اصفهان برای چگونگی تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان برگزار شد.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه میزان آب توزیعی برای کشاورزان شرق اصفهان تقریبا همانند سال گذشته است، تاکید کرد: درحال حاضر ذخیره سد زاینده رود نزدیک 400 میلیون مترمکعب است.

 

وی همچنین با بیان اینکه روز شنبه نیز کمیته توزیع آب به صورت استانی برگزار خواهد شد، گفت: در جلسه روز شنبه برنامه توزیع آب زاینده رود در کل شبکه‌های آبیاری توزیع برای سال آبی 95-94 با حضور نمایندگان کشاورزان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

 

بصیرپور در خصوص برنامه کلی وزارت نیرو برای حوضه آبريز زاینده رود در سال جاری، بیان داشت: طی جلسه‌ای در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران برنامه ریزی تحویل آب امسال برای اصفهان انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در این جلسه برنامه مقدماتی در خصوص وضعیت زاینده رود تهیه شده که طی هفته های آینده در شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود با حضور معاون ریاست جمهوری و استانداران استان‌های ذی‌ربط به تصویب نهایی می‌رسد.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه امسال نیز همانند سال گذشته میزان مشخصي از آب برای جریان آب زاینده رود تا اوایل تابستان در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد با این میزان آب رودخانه را همانند سال گذشته حداقل به مدت 8 ماه زنده نگه داریم.

 

وی گفت: حدود 85 میلیون مترمکعب آب تا اوایل تابستان آينده برای جریان زاینده‌رود در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;