توالتی از جنس طلا در انگلیس

توالتی از طلای ۱۸ عیار در کاخ بلنهایم انگلیس نصب شده است تا برای استفاده عموم مصرف شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،کاخ بلنهایم نام اقامتگاه بزرگی در نزدیکی وودستاک واقع در آکسفورد شایرانگلیس است که افراد سرشناسی از جمله وینستون چرچیل از نخست‌وزیران این کشور در این کاخ به دنیا آمده‌اند. به تازگی در این کاخ توالتی از طلای ۱۸ عیار نصب شده است که استفاده از آن برای عموم آزاد است و کسانی که برای بازدید به این کاخ می‌آیند می‌توانند از این توالت که مقابل اتاق چرچیل نصب شده است استفاده کنند اما باید توجه داشت که برای حفظ امنیت مدت زمان محدودی برای کسانی که قصد استفاده از توالت را دارند در نظر گرفته شده است.
این اثر از موریزو کاتلان هنرمند ایتالیایی است که نابرابری اقتصادی، الهام‌بخش این اثرش بوده است. گفتنی است در سال ۲۰۱۶ چنین توالتی در موزه کوگنهایم نیویورک نصب شد و تقریباً صدهزار بازدیدکننده حدود دو ساعت صف کشیدند تا از آن استفاده نمایند. نکته جالب توالت طلایی موزه گوگنهایم این است که آن اثر پیشنهادی برای دادن امانت به دونالد ترامپ و همسرش بود.
ترامپ و همسرش پس از دیدن تابلو «چشم انداز برفی» اثر ونسان ون گوگ در کاخ گوگنهایم از مسئولان خواستند این تابلو را به آن‌ها امانت دهند، اما نانسی اسپکتور، از موزه‌داران گوگنهایم، در پاسخ به درخواست کاخ سفید در ایمیلی نوشته است: “متاسفم که به اطلاعتان می‌رسانم ما نمی‌توانیم چنین امانتی بدهیم، چون این نقاشی از مجموعه کلکسیون تانهاوزر موزه است که انتقال آن ممنوع است مگر در موارد خیلی خیلی نادر.” اسم این اثر “آمریکا” است و تعبیر شده که کنایه‌ای به ثروت‌اندوزی در ایالات متحده است.
لازم به ذکر است که سابقه دارد رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا برای آراستن اتاق‌ها و تالار‌های کاخ‌ سفید آثار هنری بزرگ را امانت بگیرند.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;