توافق جدید رقیب گازی ایران با آمریکا

قطر به عنوان مهمترین شریک گازی ایران در پارس جنوبی با آمریکا یک تفاهم نامه 10 میلیارد دلاری به منظورر احداث یک پایانه صادرات LNG امضا کردند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پانا، شرکت اکسون موبیل آمریکا و قطرپترولیوم توافقنامه ای به منظور ساخت یک پایانه صادرات ال ان جی به ارزش ١٠ میلیارد دلار در ایالت تگزاس آمریکا امضا کردند.

 

شرکت گلدن پس پروداکتز، شرکت تابعه ای که از سوی دو شرکت قطرپترولیوم و اکسون موبیل تشکیل شده است، در بیانیه ای اعلام کرد: این پروژه شامل نصب تجهیزات مایع سازی گاز در پایانه واردات ال ان جی موجود در بندر سابین پس در ایالت تگزاس است.

 

شرکت گلدن پس پروداکتز سال گذشته مجوز صادرات گاز به کشورهایی که دارای توافقنامه تجارت آزاد با آمریکا هستند، را در اختیار گرفت، این شرکت هم اکنون منتظر تصویب پروژه فرستادن ال ان جی به سایر کشورهاست.

 

اکتشاف های شیل گس (تولید گاز از سنگ های رسی) در آمریکا سبب مازاد عرضه گاز در این کشور شده است، ضمن آن که تبدیل پایانه های واردات ال ان جی آمریکا به پایانه های صادراتی در حال اجراست.

 

شرکت اکسون مستقر در ایروینگ تگزاس و شرکت قطرپترولیوم قصد دارند حدود ١٥,٦ میلوین تن در سال گاز را از تاسیسات گلدن پس به خارج از آمریکا صادر کند.

 

دو شرکت اکسون و قطرپترولیوم همچنین درباره صادرات LNG از این پایانه ال ان جی در آمریکا به انگلیس به توافق رسیدند.

 

یر اساس این توافق، دو شرکت سالانه ١٥,٦ میلیون تن ال ان جی از پایانه گلدن پس در تگزاس به پایانه ساوث هوک در انگلیس ترانزیت می کنند.

 

قطر پترولیوم و شرکت اکسون موبیل آمریکا همچنین ٢٦ فروردین ماه یادداشت تفاهمی برای ارزیابی ذخایر نامتعارف گازی در آمریکای شمالی و فرصت های جهانی در بخش ال ان جی امضا کردند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;