تفاهم نامه ی نظام مهندسی و شهرک صنعتی

به گزارش تاسیسات نیوز، طی نشست مشترکی و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان تفاهم نامه دو جانبه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و شرکت شهرک های صنعتی این استان به امضا رسید.



به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی گلستان این نشست که در سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و با حضور هیات مدیره این سازمان ، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان و مدیر کل بنیاد مسکن استان و سایر مدیران و مدعوین برگزار شد.



رضا مروتی معاون عمرانی استانداری گلستان با اشاره به فعالیت های عمرانی در استان طی دوره چهارساله گفت: در این مدت سعی شد ظرفیت فنی و مهندسی استان به خوبی پرورش یافته و از آن ها در رشد و تعالی استان استفاده شود. وی ضمن تقدیر از فعالیت های بسیار مناسب سازمان نظام مهندسی اضافه کرد : میزان رضایتمندی مردم از نظام مهندسی ساختمان گلستان نسبت به چهار سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. رضا مروتی با تقدیر از عملکرد هیات مدیره سازمان بیان داشت: تلاش هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان درجهت برقراری اخلاق مهندسی، دوره های آموزشی و استفاده از ظرفیت های مهندسان قابل تقدیر است. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره نقش شهرک صنعتی اترک در رشد صنعت ساختمان استان افزود: با تصویب منطقه آزاد و شروع احداث شهرک های صنعتی، و با انعقاد این تفاهم نامه شاهد استفاده بهتر از خدمات مهندسی و رشد مثبت صنعت ساختمان خواهیم بود.



وی در پایان بر انعقاد و اجرای تفاهم نامه همکاری بین نظام مهندسی ساختمان و انبوه سازان استان تاکید کرد.



رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان که در این جلسه حضور داشت با شاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین دو طرف اظهار داشت: به جهت لزوم رعایت استاندارد های تولید و اشتغال ، بهره بری بالا و کاهش هزینه های سربار به چنین تفاهم نامه ای خوشبین هستم .



وی با اشاره به واحد صنعتی 1000هکتاری اترک گفت: اجرای این طرح بستری مناسب در جهت بکارگیری این تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت فنی و تخصصی مهندسان است. مدرن سازی آن مجموعه ایجاد می کند. وی افزود : با اجرای همزمان این طرح صنعتی و اجرای این تفاهم نامه نتایج مناسبتری را نسبت به استان های دیگر خواهیم داشت.



در ادامه این نشست رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان هم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته جهت استفاده حداکثری از ظرفیت تخصصی مهندسان صنعت ساختمان بیان کرد: هم اکنون با اجرای تفاهم نامه آب و فاضلاب، سه جانبه برق، مسوول ایمنی و شهرک های صنعتی علاوه بر افزایش کیفیت ارائه خدمات مهندسی در رشته های مختلف توانستیم از ظرفیت ها و توان مهندسان عضو سازمان استفاده بیشتر و بهتری داشته باشیم. .



احمد تجری اذعان کرد: نظام مهندسی ساختمان گلستان آمادگی خود را جهت ارائه خدمات مهندسی و کمک به توسعه عمرانی و تخصصی استان در نهادهای مختلف اعلام می دارد.



وی در خصوص عقد تفاهم نامه با شرکت شهرک های صنعتی گفت: دو طرف با بررسی تفاهم نامه های منعقد شده در سطح کشور و بررسی نقاط ضعف و قوت موارد مشابه ، به نتایج جامعی رسیدند و این مهم سبب خواهد شد صنعتگران و فعالان اقتصادی از خدمات مهندسی با سهولت و کیفیت بیشتر از قبل برخوردار شوند.



رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان همچنین با شاره به فعالیت های صورت گرفته درون سازمانی و تدوین برنامه زمانبندی آمادگی کامل سازمان متنبوع خود را برای اجرایی شدن این تفاهم نامه اعلام کرد.



در این جلسه خلیل زاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان ضمن بیان تاریخچه ارتباطات بین دو نهاد شهرک های صنعتی و نظام مهنهدسی ساختمان گلستان بیان داشت: با بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که باید برای جلوگیری از آسیب ها و استفاده بهتر از ظرفیت ها همکاری دو طرف نظام مند شود.



خلیل زاده افزود: این تفاهم نامه می تواند از ساخت و سازغیرمجاز در شهرک های صنعتی و از به وجود آمدن چهره نامناسب در آن شهرک ها جلوگیری نماید.



وی در ادامه بیان داشت: این تفاهم نامه یکساله بوده و در این مدت تمام سعی خود را در جهت برقراری شرایط رضایتبخش برای صنعتگران به کار خواهیم بست . انتظار ما در گام اول ، نظارت دقیق در ساخت و سازشهرک های صنعتی و بالا بردن سطح ایمنی است.



زمانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان هم از آماده شدن پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین این بنیاد و سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان خبر داد.



سرپرست اداره راه و شهرسازی استان با اشاره به این تفاهم نامه بیان داشت : با امضای چنین تفاهم نامه هایی رشد اقتصادی و تولید و اشتغال را پیشرو خواهیم داشت. حسین محبوبی افزود: برقراری این مهم باعث مدیریت به مراتب بهتری در موضوع HSE خواهد شد. وی اظهار داشت : توجه به مسایل زیست محیطی و بعدآموزشی می بایست بطور دقیق تری دیده شود تادر نتیجه شرایط بهتری را نسبت به گذشته شاهد باشیم .







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;