تفاهمنامه دستورعمل تدوین استانداردهای ملی صنعت نفت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از سازمان ملی استاندارد، تفاهمنامه دستورعمل گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت (NIPS) عصر چهارشنبه، 6 مردادماه در ساختمان وزارت نفت به امضای نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری رسید.





هدف از تهیه این دستورعمل بیان گردش کار تعیین و بازنگری (تدوین) استانداردهای ملی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشی و فرآورده های نفتی (NIPS) براساس بند یک از اهداف کلی تفاهمنامه امضا شده میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد در اردیبهشت ماه 1394 است.

 

 

 

 

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم با بیان اینکه همکاری های بسیار خوبی طی ٢ سال اخیر ازسوی سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت انجام شده است گفت : این سازمان در حوزه های مختلف از جمله مصوبه زمانبندی تولید بنزین با وزارت نفت هماهنگی و همکاریهای لازم را داشته است، همچنین ما در حوزه استاندارد سازی های صنعت نفت با این وزارتخانه، هماهنگ هستیم.

 

 

 

 

پیروزبخت با بیان اینکه اجرای شعار همدلی و همزبانی میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد مضاعف است، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد با وزراتخانه ها و سازمانهای مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و درمان، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست هماهنگیهای لازم را دارد که البته این هماهنگی ها با وزارت نفت بیشتر بوده است.

 

 

 

 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه به آخرین جلسه شورای استاندارد اشاره و تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد راهبرد ملی کیفیت تدوین شود که براساس آن بسیاری از سازمان ها باید اسناد مربوط به حوزه استاندارد خود را تدوین کنند که البته وزارت نفت در این باره از بقیه سازمان ها و وزارتخانه ها پیشگام تر بوده است.

 

 

 

 

وی به موضوع اعطای جایزه ملی کیفیت نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون همه دستگاه ها عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت هستند یا سعی دارند آن را درون سازمان خود شکل دهند، همچنین با تغییرات انجام شده در این مورد، تندیس جایزه ملی به بهترین و بالاترین کیفیت در حوزه استاندارد اعطا می‌شود.

 

 

 

 

در ابتدای این مراسم ، محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت ، با اشاره به همکاریهای صورت گرفته میان وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد ایران، اظهارکرد: طی این مدت اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی استاندارد صورت گرفته است به نحوی که توانستیم استانداردهای صنعت نفت را در سطح ملی مطرح کرده و بنا داریم این استانداردها را نیز در سطح بین المللی تدوین کرده و به اعتماد بخشی در این زمینه اقدام کنیم.

 

 

 

 

وی با اشاره به امضای دستورعمل صورت گرفته میان این دو نهاد، گفت: صنعت نفت یک صنعت بین الملی است و هیچ صنعتی در کشور معادل این صنعت نیست، براین اساس استانداردهای تدوین شده در آن نیز باید به گونه ای تدوین شود که بتواند در عرصه ملی و بین المللی به تولید فناوری و اجرای طرحهای توسعه ای منتهی شود.

 

 

 

 

مقدم ادامه داد: سعی می کنیم با تدوین استاندارد بین المللی برای صنعت نفت ایران، شکاف ایجاد شده بین صنعت نفت و تکنولوژیهای بین المللی را کاهش داده و سبب توسعه سایر بخشهای کشور شویم، زیرا رشد صنعت نفت سبب رشد سایر بخشهای اقتصادی می شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;