تعویق انتخابات نظام مهندسی / جامعه مهندسی در انتظار اعلام نظر دیوان عدالت اداری

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: بر اساس اطلاعیه منتشر شده؛ دهمین دوره انتخابات نظام مهندسی به منظور ایجاد فرصت مجدد برای ثبت نام در انتخابات ، به تعویق افتاد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، زمان جدید انتخابات هفته اول دی ماه اعلام شده است. بر این اساس متقاضیان جدید می توانند از تاریخ ۷ تا ۱۲ مهرماه مجدداً برای حضور درانتخابات ثبت نام کنند.
بر اساس این گزارش، در نامه سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به مدیرکل راه و شهرسازی استان‌ها آمده است: احتراماً با عنایت به موافقت مقام عالیه وزارت با پیشنهاد تعویق تاریخ برگزاری دهمین دوره انتخابات تمام الکترونیکی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها و به تبع آن تمدید اعتبار نامه اعضای هیات مدیره کنونی سازمان استانها بدینوسیله اعتبار نامه اعضای یاد شده تا پایان دی ماه سال جاری تمدید می گردد. بنا به مراتب و نظر به اهمیت موضوع شایسته است مقرر نمایید؛ مراتب به قید فوریت و به نحو مقتضی به اعضای محترم هیات مدیره سازمان استان اطلاع رسانی گردد.
واکنش ها نسبت به تعویق انتخابات اعضای هیات مدیره نظام مهندسی
بر اساس این گزارش؛ تمدید زمان فرصت ثبت نام نامزدهای دهمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مراکز استان ها با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده است. عده‌ای از اعضای نظام مهندسی ساختمان معتقدند؛  تعویق انتخابات و تمدید مهلت ثبت‌نام با توجه به ممنوعت گذشت بیش از سه سال از پایان عضویت برخی اعضای نظام مهندسی در استان‌ها نیاز به بررسی بیشتری دارد، چرا که به اعتقاد آنها این امر با ماده ۱۰ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، که به مدت دوره عضویت اشاره دارد، در تضاد است. به همین دلیل، این گروه انتظار دارند دیوان عدالت اداری در این زمینه رای و نظر خود را صادر کند تا مشخص شود آیا این تعویق قانونی بوده است یا خیر؟ پیش از این هم برخی از فعالان جامعه مهندسی  به‌ویژه در نظام مهندسی ساختمان تهران؛ نسبت به تأخیر در اعلام اسامی نامزدهای نهایی شده نیز معترض بودند.

 

مطالبه شفاف سازی از مراجعه ذیصلاح از سوی جامعه مهندسی 
این تأخیر باعث می شود تا برخی از اعضای نظام احساس کنند که شفافیت و عدالت در این انتخابات تحت تأثیر قرار گرفته است. صلاحیت‌ها در انتخابات این‌چنینی، همیشه یکی از مراحل حساس و تعیین‌کننده بوده است و در اعلام اسامی می‌تواند احتمالات و شائبه هایی را برای جامعه مهندسی ایجاد می‌کند. به طور کلی، انتخابات نظام مهندسی ساختمان از اهمیتی ویژه در دایره فعالان این صنف در کشور برخوردار است، چرا که هیات مدیره و سیاست‌های آینده این سازمان را تعیین می‌کند. با توجه به این‌که سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش حیاتی در نظارت بر استانداردهای ساخت‌وساز و مهندسی کشور را دارد، تغییر و یا تأثیرگذاری در روند برگزاری انتخابات، می‌تواند نتایج را برای این حوزه به همراه داشته باشد. از این رو  انتظار می‌رود که دیوان عدالت اداری تصمیم خود را در خصوص تصمیم اخیر مذکور در باره تمدید مهلت ثبت نام و…  اعلام کند تا مشخص شود آیا روند جاری مطابق با قوانین موجود است یا خیر.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;