نظام مهندسی استان تهران و تخلف ۱۵ میلیارد تومانی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به تخلف مالی در این سازمان اظهار داشت: حدود ۱۵ میلیارد تومان از حساب های این سازمان خارج شده بود که با تلاش هیات مدیره قبلی و هیات مدیره دوره هشتم و شکایت این سازمان بخش زیادی از این منابع مالی به حساب‌های سازمان نظام مهندسی بازگشته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد طاهری  گفت: در حال حاضر این تخلف مالی به جد در مراجع قضایی در حال پیگیری است تا تمام منابعی که به صورت غیرقانونی از حساب های این سازمان خارج شده بار دیگر به سازمان نظام مهندسی ساختمان عودت شود.
وی همچنین افزود: عدالت در ارجاع کار و شفافیت در پرداخت حق الزحمه مهندسان ناظر از مهم‌ترین اولویت های سازمان نظام مهندسی است.
طاهری ادامه داد: تمام نقشه های ساخت و ساز که بر اساس مبحث ملی مقررات ساختمان تهیه می‌شود در صورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد می‌تواند کیفیت ساخت و ساز را در کشور بسیار بهبود بخشد.
وی با بیان اینکه مطمئنا تنها سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در ارتقای کیفیت ساخت و ساز در کشور نمی توانند تاثیر گذار باشند گفت: ارتقای کیفیت و عمر ساختمانها در کشور تنها با تعامل تمام نهادهای حوزه ساخت و ساز و بخصوص شهرداری‌ها عملی است و هرچه کیفیت ساختمان ها در کشور ارتقا پیدا کند از هدر رفت منابع مالی و ثروت ملی جلوگیری خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به عملکرد این سازمان در سال ۹۶ در حوزه ارجاع کار اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی در سال ۹۶ شاهد ارجاع ۹۴۰۰ فقره کار در قالب ساخت ۱۱ میلیون متر مربع ساختمان در استان بود اما در سال ۹۷ تاکنون ارجاع کار ما به ۱۱ هزار فقره افزایش یافته که قرار است بیش از ۱۳ میلیون متر مربع ساختمان در استان تهران ساخته شود.
وی در خصوص وضعیت کنترل نقشه ساختمان های بالای ۲۰۰۰ متر مربع نیز گفت: در سال ۹۷ تاکنون بیش از ۱۰۰۰ فقره کار کنترل نقشه به سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال شده که این می تواند در بهبود کیفیت ساخت و ساز در تهران بسیار تاثیرگذار باشد.
طاهری با بیان اینکه تلاش سازمان نظام مهندسی این است که از مداخلات افراد فاقد صلاحیت در حوزه ساخت و ساز جلوگیری شود گفت: در صورتی که ما بتوانیم شاهد حضور افراد با صلاحیت در حوزه ساخت و ساز کشور باشیم عمر مفید ساختمان ها و کیفیت ساخت و ساز در کشور بیش از پیش ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی افزود: آمارها نشان می دهد که سازندگان برای استفاده از مهندسان حرفه ای تمایل بیشتری پیدا کرده اند و تعامل بین شورای شهر شهرداری و سازمان نظام مهندسی می تواند خلایی که در چند ماه گذشته به وجود آمده برطرف کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تأکید کرد: در ماده ۴ و ۳۲ قانون نظام مهندسی تکلیف شده که شهرداری ها نباید حوزه ساخت و ساز را به افراد فاقد صلاحیت واگذار کنند و تمام ساختمان سازی در کشور باید با استفاده از خدمات حرفه ای مهندسان ذیصلاح ساخته شود.
طاهری با اشاره به اهمیت نظارت بر گودبرداری ها در حوزه ساخت و ساز کشور یادآور شد خوشبختانه با افزایش بازرسی‌ها در این حوزه و ورود سازمان های نظام مهندسی به حوزه گودبرداری امروز شاهد کاهش بسیاری از حوادث گودبرداری در کشور هستیم و حتی کمیته ای متشکل از نظام مهندسی شهرداری و شورای شهر اسلامی تشکیل شده تا با نظارت و بازرسی های مورد نیاز حوادث گودبرداری در ساختمان به حداقل کاهش یابد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;