تخصص در ساختمان بجای صدور متخصص

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی طی مراسمی با حضور رئیس و دبیر اجرایی و نماینده شورای مرکزی در دبیرخانه صدور خدمات فنی و مهندسی و روابط بین الملل، اولین سری گواهینامه شرکت در نخستین همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به شرکت کنندگان اهدا شد.




مهندس مرتضی سیف زاده اظهار داشت: هدف ما برای میان مدت این است که طی سه سالی که حکم دبیرخانه صدور خدمات فنی و مهندسی و روابط بین الملل به نظام مهندسی تهران اعطا شده، تا 30 درصد توان صادراتی خدمات مهندسی کشور را سازمان نظام مهندسی بتواند به دست بیاورد. هدف دیگر ما نیز رسیدن به یک میلیارد و نیم دلار صادرات خدمات مهندسی طی سه سال آینده است.





وی تاکید کرد: در همین راستا تفاهم نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی و سازمان توسعه تجارت تهیه شده و به زودی به امضای طرفین خواهد رسید. همچنین طبق همفکری با سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی بسته ای را شامل چند سطح آموزشی تهیه کرده ایم که شامل ورود به حرفه صادرات، نحوه ورود به بازار و بازارشناسی، مکاتبات و مذاکرات تجاری پیشرفته، نحوه انتقال ارز، باز کردن LC، بیمه و قراردادهای تجاری می شود.





نماینده شورای مرکزی در دبیرخانه صدور خدمات فنی و مهندسی و روابط بین الملل ادامه داد: توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیاز به پشتوانه اطلاعاتی قوی و دوره های حرفه ای مورد قبول جامعه بین المللی دارد که دبیرخانه این دوره ها را تدارک دیده است. مجموعه فعالیت مهندسان علاقه مند به صادرات خدمات فنی و مهندسی به صورت مطالعات انفرادی، حضور در دوره های آموزشی، شرکت درهمایش ها و… امتیاز بندی می شود و افراد صرف داشتن پروانه اشتغال به کار رتبه بندی نمی شوند.





سیف زاده خاطرنشان کرد: حضور در بازارهای جهانی و صادرات خدمات فنی و مهندسی نیازمند اطلاعات به روز و اطلاع از مسائل حاشیه ای مثل زبان و فرهنگ بازارهای هدف است. ما باید به سمتی برویم که به جای صدور متخصص شاهد صدور تخصص به ویژه در صنعت ساختمان باشیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;