بکارگیری امکانات برای مهار ریزگردها

به گزارش تاسیسات نیوز، امسال دولت تصویب کرد که کل آب مورد نیاز تامین شود . خوشبختانه علی رغم همه محدودیت ها جهاد کشاورزی و جهاد نصر در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بسیارخوب عمل کردند و تعهدات و قول های نظام به مردم را جامه عمل پوشاندند.

 

 

دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور٬ دکتر حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مهندس چیت چیان وزیر نیرو و اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر به همراه استاندار و تنی چند از مسوولان موسسه جهاد نصر از روند اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شهرستان رامشیر بازدید کردند.

 

 

به گزارش خبرنگار خوزنیوز دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی این بازدید گفت: خوزستان به لحاظ اراضی حاصلخیز جایگاه اول کشور را دارد و به واسطه منابع آبی موجود ما می توانیم این اراضی را مورد بهره برداری قراردهیم و با تولید بالا امنیت غذایی کشور را از ناحیه خوزستان تامین کنیم . هیچ نقطه ای در کشور به مانند خوزستان نمی تواند نقطه اتکای امنیت غذایی ما باشد. در گذشته، ما وارد کننده گندم بودیم اما اکنون نزدیک به سه میلیون تن گندم مازاد برای صادرات داریم. اینها همه نتایج اجرای سیاست های درست دربخش کشاورزی بوده است





معاون اول رئیس جمهور دراشاره به ظرفیت های بالای خوزستان گفت: هم اکنون طرح های بزرگ نفتی و گازی در شرق و غرب کارون ، طرح های پتروشیمی و کشاورزی در خوزستان در حال اجرا است و تاثیرات اجرای این طرح ها نه تنها خوزستان بلکه می تواند کشور را به لحاظ اقتصادی متحول کند. طرح های بزرگ نیروگاهی نیز در خوزستان در حال اجرا است این استان حرف نخست دراین زمینه می زند را در کشور پیشتاز است.





وی ادامه داد:در سال های اخیر آبیاری مدرن و آبخیزداری کشور نیز موفقیت بسیاری داشته است و حجم قابل توجهی از اراضی کشور زیر کشت با ابیاری مدرن رفته است. به لحاظ اهمیت خوزستان علی رغم اینکه طرح رهبری چندین سال مسکوت مانده بود دولت در روزهای نخست این طرح را فعال و اجرایی کرد. در بازدید اول من گفتند هیچ ماشین فعالی در کشور نیست که برای کمک به اجرای طرح به خوزستان منتقل نشده باشد.





تنها اختلاف نظر برای امکان تامین آب بود و به همین دلیل در باره نحوه تامین آب در حین کار صحبت شد. امسال دولت تصویب کرد که کل آب مورد نیاز تامین شود . خوشبختانه علی رغم همه محدودیت ها جهاد کشاورزی و جهاد نصر در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بسیارخوب عمل کردند و تعهدات و قول های نظام به مردم را جامه عمل پوشاندند.




جهانگیری تاکید کرد: این اراضی باید به گونه ای مدیریت شود که بهترین بازدهی و برداشت را داشته باشند. در سال های آینده ما باید د. مورد استفاده از روش علی مدرن ابیاری فکر کنیم تا زمین های بیشتری را به زیر کشت ببریم. دیگر مسأله مهم که باید در دستور کار قرار گیرد تکمیل و تحویل کار است. دولت برخی تعهدات دارد اما کمبود منابع مالی و کاهش قیمت نفت در درامد دولت تاثیر منفی گذاشته و برخی تعهدات ما عقب افتاد اما ما بر سر تعهدات مان با مردم هستیم.





اختیار کامل استاندار در به کارگیری امکانات استان برای مهار ریزگردها


وی در بخش دیگر از سخنان خودگفت: در مورد موضوع ریزگردها باید گفت که بخش عمده ای از کانون ریزگردها در خارج است و متاسفانه به لحاظ جنگ و داعش و … این مسأله در اولویت اصلی کشورهای همسایه نیست . برخی از کانون های داخلی گردو غبار نیز به دلیل کاهش حجم آورد رودخانه ها ایجاد شده است که امیدواریم خداوند عنایت کند و بارش ها افزایش یابد.





جهانگیری در پایان گفت: استاندار اختیار دارد که کلیه امکانات استان را باید بسیج کند و ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار داخلی را به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی و با محوریت جهاد کشاورزی مدیریت کند و یک کار ضربتی و جدی انقلابی را برای بحث ریزگردها عملی کنند . و در این راه وزارت خانه های دیگر نیز باید کمک کنند.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;