بپا شدن آتش با لباس آغشته به رنگ

به گزارش تاسیسات نیوز، رعایت نکردن اصول ایمنی، و شستشو لباس آغشته به رنگ با بنزین، خانه مسکونی را در جاده ی خاوران به آتش کشید.


با مشاهده ی شعله های آتش که از پنجره های واحد مسکونی به بیرون زبانه می کشید، همسایگان با سامانه 125 تماس گرفتند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه 66 را به همراه تیم نجات 15 به سوی محل حادثه در جاده ی خاوران غرب، روستای چلقز اعزام کرد.


مجید گل و بلبل فرمانده آتش نشانان حاضر در محل حادثه دراین باره گفت: هنگام رسیدن به محل حادثه یک ساختمان سه طبقه مسکونی دیده می شد که طبقه ی اول آن کاملا شعله ور بود.


وی ادامه داد: در این حادثه پس از بررسی های اولیه معلوم شد به دلیل شستشوی البسه ی آغشته به رنگ با بنزین در مجاورت بخاری روشن و رسیدن بخارات بنزین به منبع جرقه، شعله های آتش به بیرون زبانه می کشید و دود حاصل از آن نیز تمام طبقات را احاطه کرده بود.


فرمانده ی آتش نشانان خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات بلافاصله ضمن قطع برق و گاز ساختمان و ایمن سازی محل حادثه در قالب دو تیم با کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی وارد ساختمان شدند و ضمن خاموش کردن آتش به جستجوی محبوسین احتمالی در طبقات پرداختند.


وی تصریح کرد: آتش نشانان پس از مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به طبقات فوقانی، پس از جستجوی کامل محل حادثه و اطمینان از نبود فرد محبوس شده مشغول ایمن سازی محل حادثه شدند.


وی افزود: نیروهای عملیات پس از مهار کامل آتش، دود ناشی از آتش سوزی را با بکارگیری فن فشار مثبت تخلیه کردند و مرد ۳۵ ساله ی را که با بی احتیاطی موجب بروز آتش سوزی شده بود، تحویل امدادگران اورژانس دادند.


این فرمانده ی عملیات به شهروندان توصیه کرد؛ افرادی که برای شستشوی البسه یا دست آغشته به رنگ خود با بنزین و امثال آن سر و کار دارند باید در فضای آزاد و دور از مواد قابل اشتعال این کار را انجام دهند تا از بروز اینگونه حوادث جلوگیری شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;