به مدیریت نظام مهندسی انتقاد دارم !

 عباس احمد آخوندی

 

 

 

KN2-10170

 

وزیر اسبق مسکن و شهرسازی :

به مدیریت نظام مهندسی انتقاد دارم !

گروه گزارش : عباس احمد آخوندی، معاون اسبق سیاسی وزارت کشور و وزیر اسبق مسکن و شهرسازی است. وی پست وزارت را در سال 1372 از مهندس کازرونی تحویل گرفت و در سال 1376 به دکتر علی عبدالعلی زاده تحویل داد. مهندس آخوندی در حال حاضر عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و درعین حال یکی از منتقدان جدی مدیریت آن سازمان است. در حاشیه اجلاس پانزدهم هیئت های عمومی سازمان نظام مهندسی، فرصت کوتاهی دست داد تا با ایشان گفتگو کنیم. این گفتگوی کوتاه را با این یادآوری که ایشان به قول مصاحبه های مفصلی را به ما داده است، بخوانید :بعضا شاهد انتقاد شما از سازمان نظام مهندسی هستیم،

انتقاد شما در چه زمینه ای است ؟

من به قانون نظام مهندسی انتقاد ندارم، چیزی که به من آن انتقاد دارم، وضع مدیریت سازمان نظام مهندسی است. به نظر من در نظام مهندسی تمام خدمات مهندسی باید توسط مهندسان انجام شود و سازمان نظام مهندسی تمام خدمات مهندسی باید توسط مهندسان انجام شود و سازمان نظام مهندسی باید (( مهندس محور)) باشد و همه فعالیت ها توسط خود مهندسان انجام شود؛ سازمان نظام مهندسی و بقیه تشکیلات و تشریفات، برای کمک به حسن اجرای خدمات مهندسی توسط مهندسان است و قرار نبوده ما همانگونه که متاسفانه الان وجود دارد ((سازمان محور)) باشیم و مهندسان تبدیل به عوامل سازمان شوند. انتقاد من این است که الان مهندسان در حاشیه اند و سازمان نظام مهندسی، شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و … اصل شده اند. این موضوع به نظر من خلاف روح قانون نظام مهندسی است.

  حل این مشکل چگونه امکان پذیر است ؟

درمرحله اول باید این آگاهی عمومی در مهندسان ایجاد شود، به نحوی که خود مهندسان بفهمند و بخواهند در رفتار خودشان تغییر ایجاد کنند. ولی مهندسان اینقدر گرفتار معیشت هستند که در بعضی موارد مجبور هستند شرایطی که به آنها تحمیل می شود را بپذیرند. پس در درجه اول آگاهی مهندسان حائز اهمیت است و دوم نیاز است تا اراده ای ملی برای توسعه و بهبود وضع مهندسی در کشور به وجود بیاید تا این تغییر انجام شود.

  در شرایط فعلی چشم اندازی از تغییر شرایط می بینید ؟

متاسفانه من هیچ اراده ای برای اعتلای جایگاه نظام مهندسی نمی بینم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;