بهره برداری از سامانه جدید انتقال آب

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، همزمان با سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان کردستان، خط اضطراری انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق (وحدت) سنندج به منظور تامین آب شرب شهر سنندج به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو در آیین افتتاح این سامانه گفت: سامانه انتقال آب از سد آزاد در شرق استان کردستان با فراهم شدن امکان انتقال 40 میلیون مترمکعب آب در سال به سنندج به بهره برداری رسیده است. مهندس حمید چیت چیان ادامه داد: طول این خط انتقال در مجموع 83 کیلومتر است که با استفاده از دو تونل که در مجموع 15 کیلومتر طول دارند آب را به شهر سنندج و روستاهای حاشیه آن انتقال می دهد. او گفت: این سامانه انتقال می تواند در فازهای بعدی 190 میلیون مترمکعب آب را در سال تا دشت قروه و دهگلان منتقل کند. وی افزود: قرار است در طول مسیرسه انشعاب برای مصارف کشاورزی نیز در نظر گرفته شود. وزیر نیرو گفت: دو سال و نیم کار فشرده بر روی پروژه انتقال آب انجام شده و این طرح نسبت به طرح های دیگر بسیار سریع تر به نتیجه رسیده است. وی ادامه داد: مجموعه آزاد شامل سد، نیروگاه و سامانه انتقال آب است.
سد آزاد در کیلومتر 75 جاده سنندج – مریوان یک سد سنگریزه ای با هسته رسی است. عملیات ساخت سد از سال 86 آغاز و در سال 90 آبگیری شد.

 

 

 

 

انتهای پیام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;