بهره‌برداری از پروژه آبرسانی در دماوند

به گزارش تاسیسات نیوز، پروژه آبرسانی به دو روستای کلاک و یدره در شهرستان دماوند تحت مجتمع آبرسانی رودافشان طی مراسمی با حضور استاندار تهران به بهره‌برداری رسید.


مقیمی استاندار تهران در این مراسم گفت: اکنون ۸۷ درصد روستاهای استان از آب آشامیدنی مطمئن برخوردار هستند و آب بقیه روستاها نیز باید با ایجاد مجتمع های آبرسانی تحت نظارت آبفای روستای قرار گیرد.


در ادامه مدیرعامل آبفار استان تهران گفت: برای این مجتمع آبرسانی ۶ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی هزینه شده و با اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال از مسیر صعب العبور توانستیم به ۵۰۰ خانوار در دو روستای کلاک و یدره آبرسانی کنیم و اکنوی این دو روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و البته کافی برخوردار هستند.


رضا پوررجب افزود: منبع تأمین در مجتمع رودافشان یک حلقه چاه فلمن بوده و سه مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ متر مکعب و یک ایستگاه پمپاژه با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب در روزدارد که از طریق این تأسیسات آب با کیفیت مطلوب برای مشترکین منطقه تأمین می شود.


وی ادامه داد: در دو هفته آینده شاهد بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای مهاباد در شهرستان فیروزکوه و مجتمع آبرسانی در دشت مشاء خواهیم بود و همچنین دو پروژه بزرگ در سطح استان که شامل تصفیه خانه فاضلاب روستای نیکنامده به روش MBBR در شهرستان شمیران و تصفیه خانه آب به روش نانوفیلتراسیون روستای گلحصار در شهرستان ری که هر دو این پروژه ها دانش بنیان هستند در ماه های آینده افتتاح خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;