بلندترین آسمانخراش دنیا

به گزارش تاسیسات نیوز، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۱۰ (اول مه ۱۹۳۱) بلندترین آسمانخراش دنیا با حضور رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، هربرت هوور، در نیویورک افتتاح شد. این آسمانخراش ۱۰۲ طبقه‌ای که «امپایر استیت» نامیده شده بود نقطه عطفی در تاریخ بلندمرتبه‌سازی بود. عملیات ساختمانی امپایر استیت در ماه مارس ۱۹۳۰ در زمینی که پیش‌تر هتل والدورف آستوریا در آن واقع بود آغاز شد و عملیات ساخت آن ۱۴ ماه طول کشید.

این ساختمان تا پیش از آنکه برج‌های دوقلو در نیویورک ساخته شوند، بلندترین برج طبقاتی دنیا به‌شمار می‌رفت. در این ساختمان کارگران شبانه‌روزی کار می‌کردند تا رکورد سرعت ساخت ساختمان را بشکنند؛ در بعضی از مواقع تعداد ۳۴۰۰ کارگر به‌طور شبانه‌روزی به کار مشغول بودند.


امپایر استیت ۴۴۸ متر ارتفاع دارد که البته آخرین طبقه آن (صد و دومین طبقه) در ارتفاع ۳۹۱ متری واقع شده ‌است. بقیه ارتفاع این ساختمان به آنتن تلویزیونی بالای آن مربوط می‌شود. کل هزینه ساخت امپایر استیت به انضمام زمین آن حدود ۴۱ میلیون دلار (بنا به قیمت سال ۱۹۳۰) بوده ‌است که از این میزان ۲۴ میلیون دلار هزینه‌ای است که خرج سازه ساختمان شده‌است.


امپایر استیت از این سال به بعد به مدت ۴۰ سال بلندترین ساختمان طبقاتی جهان و نیویورک بود تا اینکه ساختمان‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی ساخته شدند. پس از ماجرای یازده سپتامبر امپایر استیت دوباره لقب بلندترین ساختمان نیویورک را به خود اختصاص داد. امپایر استیت سال ۱۹۸۶ از سوی دولت آمریکا به‌عنوان بخشی از میراث تاریخی و فرهنگی کشور شناخته شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;