بسیاری ازساختمانهای قم پایان کار ندارند

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: هم اکنون ساختمان های بسیاری در قم بدون پایان کار در حال بهره برداری هستند که این امر ممکن است در حوزه ایمنی مشکلاتی ایجاد کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، امین مقومی با بیان اینکه تسهیل برای صدور پایان کار ساختمان‌های فاقد پایان کار از جمله برنامه‌های این سازمان است اظهار داشت: آمار بسیار بالایی در قم داریم از ساختمان‌هایی که در حال بهره برداری هستند اما فاقد پایان کار می‌باشند که این امر موجب بروز مشکلاتی برای آنها از جمله در زمینه ایمنی خواهد شد که مواردی از آن را در ماه‌های گذشته شاهد بودیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: در حوزه نگهداری و تعمیر ساختمان باید توجه لازم صورت گیرد و در این راستا مقرر گردید؛ کارگروهی با همکاری معاونت عمرانی، اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری تشکیل شود تا در این زمینه و همچنین مباحث دیگر از جمله مجری ذیصلاح و تخلفات ساختمانی تصمیمات لازم اتخاذ شود.
مقومی مبا بیان اینکه سیما و منظر شهری قم متناسب با جایگاه این شهر نیست افزود: علت این شرایط بحث تخلفات ساختمانی است که به علت عدم توجه به آن تبعات نامناسبی را شاهد هستیم و امیدواریم تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شود و افراد فاقد صلاحیت که بدنبال سودجویی در این عرصه هستند کنار گذاشته شوند.
وی گفت: از موضوعاتی که در امر ساخت و ساز مهم است؛ بحث مجری ذیصلاح است چرا که مشخص بودن مجری، موجب پاسخگو بودن افراد در قبال آنچه احداث می‌شود، افزایش عمر ساختمان‌ها و استفاده از مصالح استاندارد خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه در ابتدای امر بحث الزام مجریان ذیصلاح را از اسکلت ساختمان شروع کردیم افزود: برنامه داریم این موضوع در تمامی ساختمان‌ها تسری پیدا کند و البته مجریان ذیصلاح صرفاً مهندسان نیستند؛ بلکه معماران تجربی، کاردان های فنی، پیمانکاران و انبوه سازان نیز می‌باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;