برگزاری همایش زلزله

 

به گزارش تاسیسات نیوز، همایش زلزله کیفیت ساخت، مدیریت بحران با تاکید بر مصالح استاندارد همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و با همکاری استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

 

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این همایش گفت: زلزله های متعدد در کشور و رفتار زمین اهمیت کیفیت ساخت را روشن می کند.

مهندس« علی اکبر رمضانی» تولید ساختمان را فرآیندی سیستماتیک برشمرد و اظهار کرد: تا مادامی که تولید ساختمان از مجرای قانونی هدایت نشود، خود آگاهی وجود نداشته باشد و تضامین لازم تأمین نشود اتفاق مناسبی در امر ساخت و ساز و کیفیت ساخت انجام نمی شود.

این مقام مسئول بی کیفیتی ساخت و مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را ناشی از عملکرد نامناسب سیستم دانست و افزود: یک سازمان به تنهایی نمی تواند بار نقص یک سیستم را بر دوش بکشد.

وی با اشاره به زلزله های مخرب در کشور و استان در سال های اخیر، اعلام کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد نسبت به شدت و انرژی خارج شده از زمین به دلیل زمین لرزه ها، تلفات کمتر شده است و این در سایه رعایت قوانین ساخت و ساز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به این که همچنان نقص اجرای قوانین ملی ساختمان در جامعه وجود دارد، ادامه داد: ۱۰ سال از تصویب قانون در حوزه ساخت و سازمی گذرد اما همچنان این قوانین در جامعه جاری نیست.

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;