برگزاری میز خدمت ویژه مهندسان ساختمان

میز خدمت ویژه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، رئیس بسیج مهندسان عمران و معماری استان فارس و معاونان و مدیران سازمان در محل نمایشگاه بین المللی استان فارس برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در حاشیه این برنامه اظهار کرد: برنامه میز خدمت ایده خوبی است که بسیج مهندسین انجام داده است، از این بابت که سازمان نظام مهندسی ساختمان، تنها یکی از ارکان تأثیرگذار در بحث ساخت و ساز است و ارگان های دیگری مانند شهرداری ها، راه و شهرسازی، سرمایه گذاران، مالکان و بهره برداران نیز در این امر دخیل هستند .
دکتر حمزه شکیب در ادامه اظهار کرد: به منظور عملکرد بهتر این چرخه، بسیج مهندسین می تواند به عنوان یک رابط خوب برای ایجاد ارتباط نزدیک بین این ارکان نقش ایفا کند.
وی با اشاره به اهمیت حفظ سرمایه بهره برداران خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد از درآمد خانوار ایرانی صرف تأمین مسکن می شود و وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان، حفظ سرمایه مالکان و بهره برداران از لحاظ طول عمر مفید ساختمان و ایجاد مقاومت لازم در هنگام سوانح است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیج کشور هم برای ایجاد ارتباط فرهنگی بین مهندسان، بهره برداران و مسئولان بسیار تلاش می کند. مطالبه گری باید از سوی مردم آغاز شود و زمانی یک ساختمان استاندارد ساخته می شود که مردم مطالبه کنند و بسیج می تواند در این حرکت، پویایی ایجاد کند.
دکتر حمزه شکیب افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان وظیفه خود می داند که در این مسیر همراهی کند تا از ظرفیت و پتانسیل بسیج به نحو مطلوب استفاده شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ابراز امیدواری کرد، آنچه که در بحث طراحی، نظارت، اجرا و تعامل با سایر دستگاه ها بر عهده سازمان است، تلاش خواهد شد به خوبی انجام شود تا ساختمان ها به بهترین شکل ممکن در اختیار بهره برداران قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس هم در این برنامه اظهار کرد: از آنجایی که یکی از اهداف اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان، ساخت بناهای ایمن و دارای آسایش و رفاه برای بهره برداران است، استفاده از مصالح مرغوب و به روز همراه با هنر مهندسی از اهمیت زیادی برخوردار است.
دکتر مجتبی زوربخش افزود: با توجه به تنوع نیازهای بهره برداران، در عرصه رقابتی، محصولات متنوعی در این نمایشگاه ارائه شده و لازم است تا زمینه آشنایی بیشتری با محصولات مختلف ایجاد شود، از سوی دیگر انتخاب بهترین و بهینه ترین محصولات ساختمانی از سوی سازندگان و مهندسان ضروری است.
وی با اشاره به رویکرد خودکفایی کشور در زمینه تولید محصولات ساختمانی اظهار امیدواری کرد که تولیدات ایرانی دارای کیفیتی قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی باشند.
مقام ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با بیان این نکته که مسأله قیمت محصولات ارائه شده در صنعت ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: همانطور که محصولات باید از مرغوبیت خوبی برخوردار باشند، قیمت نیز باید برای تولید کننده توجیه اقتصادی داشته باشد.
دکتر زوربخش همچنین گفت: در این خصوص از بانک ها تقاضا دارم تا تسهیلات اعتباری متناسب با نیاز سازندگان و مهندسان را اعطا کنند تا در تولید مسکن و پروژه های عمرانی بتوانیم به کیفیت خوبی دست پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه ها موجب آشنایی متخصصان عضو سازمان با محصولات جدید ساختمانی می شود و از سوی دیگر موجب تغییر رویکرد بهره برداران در استفاده از محصولات خواهد شد و از آنجایی که در صنعت ساختمان سلیقه کارفرما در کیفیت کار و شکل گیری پروژه سهم بسزایی دارد، این محیط می تواند یک تعامل سازنده را به منظور نیل به اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان می تواند به عنوان یک کانال ارتباطی خوب و مطمئن بین سازندگان و فعالان اقتصادی باشد.
جعفر قادری ادامه داد: در این نمایشگاه از همه طیف ها، هم عرضه کنندگان کالا و خدمات و هم سازندگان حضور دارند. در این تعاملات و ارتباطات است که توانمندی ها و کاستی ها مشخص می شوند.
وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی و صنعتگران در عرصه های گوناگون صنعت ساختمان از استان های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی فراهم می کند که عقب افتادگی ها را نسبت به استان های دیگر جبران کنیم. بدون شک این مجموعه ها به ما دید جدیدی می دهند و باعث تثبیت جایگاه فارس در کشور خواهند شد.
حاضران به همراه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به بازدید از غرفه ها و سالن های مختلف پرداخته و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردها و توانمندی های حوزه صنعت ساختمان قرار گرفتند و با فعالان و تولیدکنندگان این حوزه گفتگو کردند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;