برگزاری جلسه هماهنگی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی ، جلسه هماهنگی برگزاری سومین همایش ملی ساختمان پایدار،مصرف بهینه انرژی روز دوشنبه مورخ 96/7/17 با حضورمهندس فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان- دکتر محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی، مهندس مانی فر مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان -مهندس احمدرضا طاهری اصل رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان ودکتر محمد کاری رئیس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.




در این جلسه مهندس رجبی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص برگزاری همایش اظهار داشت :مهمترین مساله بحرانی بودن مساله انرژی است .

 

 

 

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه گفت : اگر در استان‌ها میزان مصرف آب حدود 10 درصد باشد، متأسفانهمصرف آب کشاورزی به 90 درصد رسیده،بنابراین بهترین روش صرفه‌جویی در این حوزه باید به بخش کشاورزی اختصاص داده شود.ده درصد صرفه جویی در بخش کشاورزی میتواند معادل کل مصرف در سایر بخش ها باشد.

 

 

 

همچنین مهندس رجبی اظهار داشت :برای رسیدن به هدف باید به گونه ایی عمل کرد که مخاطب با موضوع ارتباط برقرار کندو فرهنگ سازی برای نحوه صرفه جویی مصرف انرژی برای حاکمیت از ضروریات است.

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه به حل هر چه زودتر پرتی شبکه آب اشاره کرده و گفت: متأسفانه میزان پرتی شبکه آب در کشور به 30 درصد رسیده است که باید هر چه سریعتر این مشکل رفع شود.

 

 

 

مهندس رجبی در ادامه گفت پس بدوا باید مشکل پرت شبکه را حل کرد و ازآنجاییکه دوران اتکال به دولت تمام شده است باید به بخش خصوصی عنایت خاص نمود.

 

 

 

وی در ادامه از توانایی سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی گفت از آنجاییکه ایده ها را میتوانند به دستورالعمل تبدیل کنند که در حوزه ساختمان مورد استفاده قرار گیرد بسیار پراهمیت است.




همچنین دکتر شکرچی زاده در جلسه هماهنگی برگزاری سومین همایش ملی ساختمان پایدار،مصرف بهینه انرژی اظهار داشت باید از تجربه کشورهای دیگر که مصرف انرژی آنها زیاد بوده و هم اکنون کم شده است استفاده کرد و به بهسازی انرژی در ساختمانهای موجود توجه شده ودر کنار آن از تجارب داخلی استفاده کرد.

 

 

 

وی در ادامه گفت : نیاز است ضریب نفوذ اجرای مبحث 19براساس اقلیم های مختلف بررسی شود.

 

 

 

در ادامه مهندس طاهری رییس کمیسیون انرژی شورای مرکزی در جلسه اظهار داشت: ساختمانهابر اساس اجرای مبحث 19 باید برند سازی شوند.

 

 

 

مهندس طاهری با اشاره به اینکه در قوانین مربوط به انرژی معضل‌های بزرگی وجود دارد گفت: متأسفانه بخش انرژی متولیان زیادی از جمله وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان استاندارد دارد.

 

 

 

رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: با وجود آن که بخش انرژی متولیان زیادی دارد، اما هیچ یک از آن‌ها نقش اجرایی را بر عهده ندارد و در مواقع ضروری هر یک از اجرای آن امتناع می‌کنند.

 

 

 

مهندس طاهری تصریح کرد: مبحث 19 بعد از گذشت 22 سال هنوز در ساختمان‌های کشور اجرا نمی‌شود و سازندگان کشور انگیزه‌ای برای اجرای آن ندارند و میان ساختمان‌هایی که این مبحث را اجرا کردند با ساختمان‌های دیگر تفاوت وجود ندارد.لذا جهت کیفی سازی و کاهش مصرف آب و انرژی در ساختمانها نیاز به برند سازی و ارائه گواهینامه شاخص برتری می باشد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;