بررسی کیفیت آب شرب تهرانی‌ها

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه شورای عالی آب با بیان اینکه کیفیت آب شرب تهران همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دولت بوده است، اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های مربوطه برای سلامت آب شرب تهرانی‌ها را کارآمد و موثر ارزیابی کرد و گفت: در چند سال اخير در مقاطعي، نگراني های پیش آمده درخصوص كيفيت آب شرب تهران باعث شد كه جلساتي براي كنترل شرايط برگزار شود، اما خوشبختانه امروز این دغدغه‌ها مرتفع شده است و نگراني در اين مورد وجود ندارد.




به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری با اشاره به پيشنهادها و مصوبات شوراي عالي آب، ضرورت اجراي مصوبات از سوي دستگاه‌هاي اجرايي را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: بايد منابع مورد نياز اجراي طرح‌هاي تكميلي درخصوص كيفيت و كميت آب تهران تامين و موانع موجود بر سر راه اجراي اين طرح‌ها برطرف شود.





وي ادامه داد: لازم است صنايع در حاشيه رودخانه‌هاي تامين‌كننده آب شرب تهران ساماندهي و محدوديت‌هاي در نظر گرفته شده در اين مناطق با جديت اعمال شود تا شاهد بهبود هرچه بيشتر كيفيت آب شرب تهران در سال‌هاي آينده باشيم. جهانگیری اجراي طرح‌هاي متعدد فاضلاب و تصفيه‌خانه و همچنین استفاده از پساب فاضلاب را از اقدامات و دستاوردهاي مهم دولت برشمرد و بر لزوم تلاش بيشتر براي توسعه اينگونه برنامه‌ها تاكيد كرد.





از سوی دیگر در این جلسه حمید چیت‌چیان، وزير نيرو گزارشي از وضعيت كيفيت منابع آب شرب تهران در حوضه‌هاي «سد ماملو»، «سد لتيان»، «سد طالقان»، «سد لار» و «سد اميركبير» ارائه كرد و به تشريح تغييرات شاخص كيفيت آب شرب تهران در سال‌هاي گذشته پرداخت.





محمد پرورش، مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران نیز در این خصوص گفت: ميزان نيترات در آب شرب تهران كه به يك دغدغه تبديل شده بود، در حال حاضر در هيچ نقطه‌‌اي از تهران نگران‌كننده نيست. معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست هم در اين نشست با تاكيد بر لزوم پايش آب شرب و نظارت مداوم بر كيفيت آن گفت: بررسي و نظارت دائمي آب شرب براي جلوگيري از ورود آلاينده‌ها به داخل آب، امري ضروري است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;