بررسی مسائل مشترک حوزه نظام مهندسی ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، نشست صمیمانه رئیس سازمان با مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی با هدف تعامل و بررسی مسائل مشترک برگزار شد.




مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در ابتدای این نشست بر لزوم افزایش تعامل بین دو ارگان در حوزه مسائل مشترک تاکید کرد و گفت: با توجه به حجم کار بالا در اداره ثبت اسناد، تمایل به برون سپاری بسیاری از فعالیت ها وجود دارد و این موضوع در حوزه قانون نیز پذیرفته شده است.




“علی اصغر اسدی” در عین حال اظهار داشت: اگر چه برون سپاری بسیاری از فعالیت های حوزه ثبت اسناد و املاک منع قانونی ندارد اما از آن جا که هدف اولیه ما کسب رضایت و اطمینان عموم مردم و مراجعان است، تلاش می کنیم تا پس از شفاف سازی های لازم این برون سپاری ها محقق شود.




وی سپس به وجود مواردی در حوزه مسائل برون سپاری شده به سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در مورد نحوه عملکرد کارگروه نظارت و تفکیک و مسائل تعرفه ای حوزه عملکرد مشترک، بررسی های بیشتری لازم است که این جلسه با هدف بررسی و رفع مسائل احتمالی موجود در این حوزه تشکیل شده است.




رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی نیز پس از این سخنان، ضمن خیر مقدم به مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در بحث برون سپاری فعالیت های مشترک نیاز به کنترل و نظارت های دوجانبه از سوی هر دو طرف وجود دارد.




مهندس “علی اکبر رمضانی” با اشاره به این که تا کنون هیچ کشوری از نظارت آسیب ندیده است تصریح کرد: نظارت اگر در چارچوب قانون باشد و شان و منزلت و جایگاه فرد را زیر سوال نبرد در پیشبرد بهینه امور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.




وی با این توضیحات یادآور شد: ساختمانی که خوب نظارت شود مقاوم بنا خواهد شد و مهندسانی که از سوی کارشناسان اعزامی سازمان به دقت مورد نظارت قرار گیرند نیز از پیگیری های قضایی و مسائل حقوقی مطروحه از سوی برخی مالکان به دلیل خسارت های احتمالی به بنا در امان خواهند ماند.




مقام ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اظهار داشت: اگر چه هر یک از طرفین در حوزه مسائل مشترک ناظرانی دارند اما در برخی موارد تشکیل کارگروه مشترک می تواند به رفع بسیاری از ابهامات کمک کند.




وی با ذکر این نکته که مسائل و نارضایتی های حوزه تعرفه ای تا کنون در سازمان مطرح نبوده است اظهار داشت: در عین حال در صورت وجود موارد انگشت شمار، باید این مسائل در کارگروه مشترک طرح و واکاوی شود.




مهندس “رمضانی” تصریح کرد: به عقیده ما، بسیاری از خلا ها به ضعف های آموزشی مربوط است و اگر آموزش کافی و به موقع باشد، تنها معضل پیش رو می تواند سهل انگاری و کم کاری های برخی افراد باشد.




وی با بیان این که به هیچ عنوان قصد تخریب و توبیخ مهندسان را نداریم خاطرنشان کرد: موارد سهل انگاری و کم کاری نیز در صورت وجود به دقت بررسی می شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;