برترین های جهان در دهمین فستیوال جهانی معماری

به گزارش تاسیسات نیوز، فینالیست های نهایی فستیوال جهانی معماری 2017 معرفی شدند که در این میان اسامی آشنایی همچون BIG و زاها حدید به چشم می خورند. این کنفرانس که امسال دهمین آن برگزار می شود، جهانی ترین رقابت معماری است و برندگان جدید از مکان های مختلفی مثل استرالیا، سنگاپور و لهستان حضور دارند.





فهرست امسال شامل شرکت هایی از 51 کشور مختلف و در مجموع 434 پروژه از 68 کشور است. شرکت های انگلیسی بیشترین تعداد پروژه را در این فستیوال دارند و بعد از آن آمریکایی ها، استرالیایی ها و ترک ها بیشترین حضور را دارند.

 

 

چندین نمونه از شرکت کنندگان نهایی این فستیوال در اینجا به شما معرفی می شوند:

 

 

کشتی شهری از شرکت BIG

 

BIG شرکتی شناخته شده برای پروژه های بزرگ مجلل همانند Courtscraper NYC است. کشتی شهری یک نمونه خوابگاه دانشجویی شناور پایدار برای دانشجویان کپنهاک است که BIG امیدوار است بتواند در جاهای دیگر هم اجرا کند.

 

 

این ساختمان متشکل از 9 کانتینر کشتی بازیافت شده بالای یک سکوی شناور یا مساحتی بالغ بر 680 متر و شامل اتاق ها، فضای سبز و سایر فضاهای مشترک می شود.

 

 

در بالای این ساختمان یک تراس پشت بامی و یک مجموعه پیل خورشیدی بزرگ قرار دارد و عایق کاری و سیستم های تبادل حرارت آن، علمکرد حرارتی بهتر و راندمان بالاتر از خانه های کانتینری موجود را تضمین می کنند.

 

 

ترمینال دریایی سالرنو – شرکت معماری زاها حدید

 

ممکن است بنیانگذار مشهور این شرکت فوت کرده باشد، اما هیچ نشانه ای از کندشدن کار شرکتش دیده نمی شود. ترمینال دریایی سالرنو اولین پروژه ای بود که با طراحی زاها حدید پس از مرگش کامل شد.

 

 

ساختمان بتونی صدف مانند -که در درجه اول برای یک رقابت معماری در سال 2000 طراحی شد- بخشی از یک برنامه توسعه منطقه است و شامل سه بخش مهم می شود: دفاتر اداری، یک ترمینال بین المللی و یک ترمینال برای گذرگاه منطقه ای و محلی.

 

 

این ساختمان در داخل آن بسیار الهام بخش و بزرگ است و استفاده از زوایای مختلف کار ایتالیایی مشهور زاها حدید را یادآور می شود.

 

 

کاخ بین – شرکت معماری Vo Trong Nghia

 

کاخ بین با طراحی شرکت معماران Vo Trong Nghia ویتنام در شهر هوش مینه با استفاده از طراحی غیرفعال سه نسل از یک خانواده را به صورت طبیعی خنک نگه می دارد.

 

 

 

233 متر مربع مساحت بین هاوس در سه طبقه قرار گرفته و چیدمان آن به گونه ای است که به هر عضو خانواده فضای خصوصی می دهد و در عین حال از طریق خطوط دید دقیق یک ارتباط بصری فراهم می کند. چیدمان داخلی مناطق خدماتی مثل آشپزخانه، حمام ها، پلکان وو … در غرب خانه قرار می دهد؛ در نتیجه اتاق نشیمن، سالن غذاخوری و حمام ها دور از خورشید قرار می گیرند و خنک تر می مانند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;