برترین خانه سال 2016

به گزارش تاسیسات نیوز، موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA)، برنده خانه سال 2016 را اعلام کرد. از میان فهرست 20 خانه انگلیسی، مورفی هاوس از شرکت معماران ریچارد مورفی را به عنوان بهترین خانه اعلام کرد. یک خانه نسبتاً کوچک و با راندمان انرژی در ادینبورگ از سوی داوران به دلیل کاراکتر زیبا و غلبه بر محدودیت های یک محل تمجید شد.

 

 

تفاوت بین برنده سال گذشته و امسال چشمگیر است. در حالی که نمونه اول با وجود یک کار زیبای معماری محزون است، اما مورفی هاوس بسیار واقع بینانه تر به نظر می رسد. خود معمار در توضیح بسیاری از رموز پنهان، آن را به نوعی خانه والاس و گرامیت تشبیه می کند.

 

 

زیربنای خانه 165 متر مربع در 5 طبقه است که روی یک پلات 11 × 6 در ادینبورگ واقع شده است.
در این خانه قرقره ها و اهرم هایی نصب شده که چیدمان بخش هایی از دیوار را تغییر می دهد تا خانه رو به خورشید باز شود. نردبان های قفسه های کتاب اطراف کتابخانه کوچک حرکت می کند و یک حمام مخفی در اتاق خواب اصلی قرار می گیرد. حتی موارد جزیی مثل صندوق پستی مخفی به افزایش کاراکتر این خانه فریبنده کمک می کند.

 

 

مورفی توجه زیادی به راندمان انرژی هم داشته است و به همین منظور یک آرایه خورشیدی روی بام تعبیه کرده که الزامات برق شبکه آن را کاهش می دهد. یک سیستم سیرکولاسیون هوا با تکنولوژی بالا جریان هوای تازه را تضمین می کند و آب باران برای توالت و سیستم اسپرینکلر جمع آوری می شود. گرمای یک فر نیز به پیش گرم کن آب گرم لوله کشی می شود.

 

 

جان دانکن – رئیس RIBA – می گوید: «این خانه که ساخت آن تقریباً یک دهه طول کشیده یک کار عاشقانه برای ریچارد است.

 

 

بخش پازل پیچیده با فضاهای مخفی و پیش بینی نشده و بخش والاس و گرومیت با قطعات متحرک و دیوارهای محوشونده، این یک خانه مدل از کمال محض و برنده شایسته خانه سال 2016 است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;