برای انتخابات اینگونه تبلیغ کنید

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ،شيوه‌نامه‌ی تبليغات هفتمين دوره‌ی انتخابات هيات مديره‌ی سازمان‌های استانی نظام مهندسی ساختمان که به تصويب شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور رسيده است، از سوي معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازی به مديران کل راه و شهرسازی همه‌ی استان‌ها که رياست هيات‌های نظارت بر برگزاری اين انتخابات را عهده‌دار هستند، ابلاغ شد.

 

معاون وزير راه و شهرسازي در اين ابلاغيه اعلام کرده است تا رئيسان هيات‌های نظارت بر انتخابات نظام مهندسی استان‌ها مفاد اين شيوه‌نامه را به نحو مقتضي به اعضای سازمان‌های استانی و داوطلبان عضويت در هيات مديره‌ی هر استان، اطلاع‌رساني کرده و بر حسن اجراي شيوه‌نامه در بازه‌ی زماني مجاز تبليغات، نظارت کنند.

متن شيوه‌نامه‌ی مذکور به شرح زير است:

مقدمه


انتخابات هيئت‌مديره‌هاي سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان استان‌ها موضوعي درون حرفه‌اي است و از آن‌جا که دامنه اطلاع‌رساني و هرگونه تبليغ انتخاباتي صرفا در بين اعضاي سازمان‌هاي استان‌ها مطرح مي‌گردد لذا ضرورتي بر توسعه آقار تبليغات آن به ساير بخش‌هاي جامعه و ايجاد تبعات بعضا نامطلوب نمي‌باشد. از اين رو سازمان نظام مهندسي ساختمام با هدف ايجاد وحدت رويه در تبليغات انتخابات هيات مديره‌هاي سازمان‌هاي نظام مهندسي استان‌ها با توجه به کاهش هزينه‌هاي زائد و کاهش تبعات سو تبليغات در راستاي بند «د» شيوه‌نامه انتخابات هيات مديره‌هاي سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان استان‌ها شيوه‌نامه حاضر تدوين شده است.

 

ماده ۱- زمان و مکان تبليغات

۱-۱ محدوده زماني مجاز فعاليت تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي عضويت در هيات مديره از زمان انتشار فهرست نهايي داوطلبين آغاز و ۲۴ ساعت قبل از زمان اخذ راي پايان مي‌يابد.

ماده ۲- پايگاه اطلاع‌رساني انتخابات


۲-۱- در هر دوره انتخابات هيات مديره سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان استان‌ها يک پايگاه اطلاع‌رساني انتخابات با شکل يکسان در سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان استان‌ها حداکثر يکماه قبل از تاريخ انتخابات توسط هيات اجرايي ايجاد مي‌گردد.

۲-۲- هيات اجرايي انتخابات هر استان، اطلاعا نامزدهاي انتخاباتي استان را که وسط داوطلبين نگارش و پردازش مي‌گردد حداکثر در دو صفحه بر اساس حروف الفباي نام و نام خانوادگي در هر رشته مرتب کرده در پايگاه اطلاع‌رساني انتخابات درج خواهد کرد، مسئوليت صحت اطلاعات ارائه شده به عده داوطلبين بوده و هيات اجرايي انتخابات هر استان بر آن نظارت خواهد کرد.

۲-۳- نمونه فوق واجد اطلاعات زير خواهد بود:

– مشخصات فردي و وضعيت تاهل و فرزندان

– عکس داوطلب

– مدارک و رشته تحصيلي و محل اخذ (کارداني، کارشناسي، کارشناسي اشد و دکترا طبق مدارک مستند ارائه شده)

– سوابق شغلي و مديريتي (اعم از علمي، حرفه‌اي، اجرايي و اجتماعي طبق مدارک ستند ارائه شده )

– عنوان پايان‌نامه / پايان‌نامه‌هاي تحصيلي

عناوين کتب، مقالات و يا پژوهش‌هاي انجام شده و منتشر شده

– اعلام برنامه، ايده‌ها و ديدگاه‌ها در حوزه مهندسي ساختمان و هدف از داوطلبي به صورت مجمل و خلاصه

– ساير موارد مرتبط.

۲-۴- همزمان با ايجاد پايگاه اطلاع‌رساني انتخابات، نشاني آن از طريق ارسال پيامک، آگهي روزنامه و نصب اطلاعيه در دفتر مرکزي سازمان استان و دفاتر نمايندگي به اطلاع کليه اعضاي سازمان رسانده شود.

۲-۵- اين پايگاه اطلاع‌رساني مجاز به تبليغ عليه هيج از دواطبان عضويت در هيات مديره نمي‌باشد.

ماده ۳- امکانات تبليغاتي


۳-۱- استفاده از عکس براي تراکت، زندگي‌نامه و بروشور تبليغاتي بلامانع است.

۳-۲- نامزدهاي انتخاباتي مي‌توانند به صورت مشترک تبليغات انتخاباتي داشته باشند.

ماده ۴- فعاليت‌هاي جمعي


۴-1- داوطلبان مي‌توانند با مشارکت يکديگر گروه انتخاباتي تشکيل داده با يک نام مشخص، فهرست انتخاباتي ارائه دهند.

۴-۲- تشکل‌هاي حرفه‌اي اعم از انجمن‌ها و کانون‌هاي مهندسي مي‌توانند با نام و نشان خود داوطلباني را معرفي نموده و فهرست انتخاباتي انتشار دهند.

۴-۳- هر يک از تشکل‌هاي حرفه‌اي يا مهندسي اعم از انجمن‌ها و کانون‌هاي مهندسي و گروه‌هاي انتخاباتي موظفند قبل از هر گونه تبليغ يک نفر داراي پروانه اشتغال به کار مهندسي و فاقد محکوميت انتظامي را اعم از داوطلب يا غير داوطلب، کتبا به عنوان مسئول تبليغات به هيات اجرايي معرفي نمايند.

۴-۴- پس از اعلام رسمي حمايت تشکل‌ها و گروه‌ها از يک داوطلب، وي مي‌تواند حمايت آنان را در قالب وسايل تبليغاتي و در محدوده زماني مجاز درج و منتشر نمايد.

۴-۵- تشکل‌هاي با سابقه محکوميت‌هاي انتظامي از درجه سه به بالا و يا کيفري مدير يا مديران آن مجاز به فعاليت انتخاباتي نيستند.

ماده ۵- محدوديت‌هاي تبليغاتي


۵-۱- اعضاي هيات‌هاي اجرايي و نظارت و سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان استان‌ها حق هيچگونه اقدامي جهت تبليغات و يا معرفي کانديداها بغير از مواردي که در مواد ۱، ۲، ۳ و ۴ مشخص شده نمي‌باشند.

۵-۲- انجام هرگونه فعاليت تبليغاتي از زمان مجاز بودن تبليغات از طريق مراجع رسمي و دولتي نظير وزارتخانه‌ها، شهرداري‌ها و ادارات راه و شهرسازي استان، کارکنان سازمان نظام مهندسي ساختمان استان يا استفاده از وسايل و امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌هاي دولتي و موسسات وابسته به دولت و شهرداري ها و شرکت‌ها و سازمان‌هاي وابسته به آن‌ها و نهادها و موسساتي که از بودجه عمومي (به هر مقدار) استفاده مي‌کنند غيرمجاز است. همچنين در اختيار گذاشتن وسايل و امکانات متعلق به دستگاه‌هاي فوق‌الذکر جايز نبوده و در صورت احراز انتصاب آن به داوطلب تخلف محسوب خواهد شد.

۵-۳- سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان استان‌ها مجاز به انتشار هيچگونه مطلب، يادداشت، مقاله و خبر از داوطلبان انتخاباتي در دوره تبليغات نمي‌باشند لکن اطلاع‌رساني گسترده در خصوص انتخابات با حفظ بي‌طرفي در نشريات مربوطه بلامانع است.

۵-۴- اعضاي هيات‌هاي اجرايي و نظارت حق تبليغ له يا عليه هيچ يک از داوطلبان انتخاباتي را ندارند.

۵-۵- انتشار هر گونه آگهي يا مطالبي عليه داوطلبين يا دست‌اندرکاران انتخابات توسط هر شخص حقيقي يا حقوقي تخلف بوده و از طريق مرجع ذي‌صلاح پيگيري خواهد شد.

۵-۶- داوطلبان انتخابات و هوادران آنان به هيچ وجه مجاز به تبليغ عيله ساير داوطلبان نبوده و تنها مي‌توانند شايستگي‌هاي خود يا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمايند و هر گونه اقدام سلبي يا هتک حرمت و حيثيت داوطلبات انتخاباتي غيرمجاز بوده و موجب پيگيرد قانوني از مراجع ذي صلاح خواهد بود.

۵-۷- هر گونه اقدامي براي اخذ يا اعطاي راي خارج از شئون مهندسي ممنوع است و مرتکبان طبق بند «ج» ماده ۲۳ آيين‌نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵ مواجه با لغو دائم پروانه اشتغال و در مورد اعضاي فاقد پروانه اشتغال براي بند «پ» ماده ۴۶ آيين‌نامه اجرايي باعث سلب عضويت از سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خواهند شد.

۵-۸- هر گونه آگهي و اقلام تبليغاتي بايد قبل از شروع اخذ راي از محل شعبه ثبت نام و اخذ راي زير نظر هيدت اجرايي جمع‌آوري گردد. لازم است ترتيبي اتخاذ شود که در طول ساعات راي گيري نيز از محل اخذ راي عاري از هرگونه اقلام تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي باشد.

۵-۹- هر گونه تبليغات از ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ راي ممنوع بوده و هيات اجرايي موظف است از طريق نيروي انتظامي نسبت به برخورد با متخلفان و صورتجلسه نمودن موارد ياد شده و ارجاع آن به هيات نظارت استان اقدام نمايد.

۵-۱۰- سو استفاده از نام و نشان سازمان نظام مهندسي ساختمان، وزارت راه و شهرسازي و ساير سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي براي درج در تبليغات انتخاباتي ممنوع است.

۵-۱۱- استفاده از عناوين علمي بدون مدرک تحصيلي مربوط مجاز نمي‌باشد.

۵-۱۲- رعايت مفاد اطلاعيه وزارت راه و شهرسازي در خصوص پرهيز شرکت‌کنندگان در انتخابات از هر گونه اقدامات و تبليغات مذموم و نشر مطالب موهن و تخريب شخصيت اشخاص حتي در فضاي سايبري، مجازي و مخابراتي الزامي بوده و عدم رعايت آن مي‌تواند موجب اعمال بند «ج» ماده ۲۳ آيين‌نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان گرديده و به ابطال دائم پروانه اشتغال به کار منجر شود.

ماده ۶- مسئوليت‌ها

۶-۱- مسئوليت حسن اجراي مفاد اين شيوه‌نامه به عهده هيات اجرايي و نظارت بر آن بر عهده دستگاه نظارت استان است.

۶-۲- در صورت تخلف داوطلبين يا اشخاص معرفي شده توسط ايشان در گروه‌هاي انتخاباتي متخلفين به مراجع ذي‌صلاح معرفي خواهند شد.

اين شيوه‌نامه در تاريخ ۱۸/۶/۱۳۹۴ در شش ماده در شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي ساختمان و جلسه هيات رئيسه شوراي مرکزي مورخ ۲/۰۶/۱۳۹۴ تصويب گرديد و با ابلاغ وزارت راه و شهرسازي مفاد آن براي داوطلبان عضويت در هيات مديره سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان استان‌ها، سازمان نظام مهندسي ساختمان استان‌ها، کليه اعضاي سازمان‌هاي مذکور، هيات‌هاي اجرايي انتخابات و ادارات کل راه و شهرسازي استان‌ها (هيات نظارت استان‌ها) و ساير دست‌اندرکاران انتخابات لازم‌الاجراست.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;