ایمنی و سلامت در کار با توجه به استاندارد ایزو

به گزارش تاسیسات نیوز، مبارزه با استرس در محل کار موضوع روز جهانی ایمنی و بهداشت کار امسال است، که استانداردهای ایزو می توانند کمک کننده باشند.





استرس های مرتبط با کار، مسئله اجتماعی قابل توجهی است. انتظارات بزرگتر، رقابت روز افزون و تغییرات سریع در فناوری و تمایلات، فشار فراوانی را به کارکنان تحمیل می کنند تا بیشتر و طولانی تر کار کنند.





این نوع استرس عواقب جدی و خطرناکی را برای سلامت و تندرستی به دنبال دارد. سازمان جهانی کار استرس محل کار را به عنوان موضوع امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت کار برگزید.

 

 

 

 

 

اقدامات فراوانی را می توان برای جلوگیری از بروز و مدیریت استرس انجام داد که عبارتند از برنامه های تندرستی موثر، کاهش هر گونه ریسک مرتبط با سلامت و ایمنی که در نتیجه کار روی می دهد.

 

 

 

 

 

استاندارد جدید ایزو برای مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی به سازمانها کمک می کند تا نسبت به بهبود سلامت و تندرستی کارکنان خود اقدام نمایند و استرس های کاری را از طریق اجرای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی کاهش دهند.

 

 

 

 

این اقدامات شامل شناسایی و مدیریت خطرات و ریسک ها، اجرای اقداماتی برای اطمینان از عدم قرارگیری کارکنان در معرض فشار زیاد کار، وجود نظارت کافی و فرایندهای شفاف برای ارتباطات و مشاوره میان مدیران و کارکنان است.

 

 

 

 

 

این استاندارد همچنین کمک می نماید تا سوانح کاری و بیماریهای مرتبط کاهش یابد و فرهنگ بهداشت و ایمنی شغلی بوجود آید.

 

منبع: ایزو

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;