ایران بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان اعلام شد

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم پیش‌بینی خود را در مورد ذخایر گاز طبیعی جهان برای اولین بار در چند دهه گذشته تنزل داد و ایران را در صدر فهرست کشورهای دارنده ذخایر گاز قرار داد و ذخایر گاز روسیه را به شدت کاهش داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در بررسی آماری سالانه انرژی جهان ایران را به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان با 33 تریلیون و 600 میلیارد متر مکعب اعلام کرد.

 

براساس این گزارش، ایران در تلاش بوده تا تولید گاز خود را از طریق جذب سرمایه‌های خارجی وداخلی به ویژه در میدان گازی پارس جنوبی افزایش دهد.

 

میدان پارس جنوبی بخشی از یک میدان گازی گسترده‌تر است که بین ایران و قطر مشترک است.

 

این میدان بزرگ منطقه 9700 کیلومتر مربع را شامل می‌شود که 3700 کیلومتر مربع آن در آب‌های سرزمینی ایران (پارس جنوبی) واقع شده است. 6000 کیلومتر مربع دیگر نیز به عنوان میادین شمالی در آب‌های سرزمینی قطر قرار دارد.

 

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم پیش بنیی‌های خود درباره ذخایر گازی روسیه از 44 تریلیون و 600 میلیارد متر مکعب در گزارش سال گذشته به 32 تریلیون و 900 میلیارد متر مکعب در گزارش امسال تنزل داد و مجموع ذخایر اثبات شده گاز طبیعی جهان را 187 تریلیون و 300 میلیارد متر مکعب تا پایان سال 2012 اعلام کرد.

 

کریستوف رول، اقتصاددان ارشد شرکت بریتیش پترولیوم در این خصوص اعلام کرد که این شرکت تصمیم گرفته امسال پیش بینی‌های خود در مورد ذخایر گازی روسیه (جایی که اطلاعات ذخایر گازی محرمانه است) تغییر دهد.

 

رول افزود: به طورسنتی کشورهای اتحاد شوروی سابق معیار متفاوتی نسبت به نقاط دیگر دارند. بنابراین ما یک فاکتور تغییر را برای تغییر این معیارها در کشورهایی که ما به طور مستقیم به اطلاعات آن دسترسی نداریم اعمال کردیم.

 

به گزارش ایسنا، بریتیش پترولیوم همچنین در گزارش سالانه خود پیش بینی های خود را درباره ذخایر گازی آمریکا تنزل داد. در همین حال این شرکت همچنین پیش بینی خود را درباره ذخایر نفتی ایران و عراق به میزان چند میلیارد بشکه ارتقا داد و ذخایر اثبات شده نفت جهانی را یک میلیارد و 669 میلیون بشکه در پایان سال گذشته اعلام کرد که نسبت به آمار اعلام شده در پایان سال 2011 (یک میلیارد و 654 میلیون بشکه) افزایش نشان می‌دهد.

 

براساس این گزارش ذخایر نفتی اثبات شده ایران 157 میلیارد بشکه در پایان سال 2012 میلادی بوده در حالی که این رقم در پایان سال 2011 154 میلیارد و 600 میلیون بشکه اعلام شده بود.

 

به علاوه شرکت ملی گاز ایران اوایل ماه می اعلام کرد که ظرفیت پالایش گاز طبیعی ایران در ظرف دو سال آینده به یک تریلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

 

مهدی جمشیدی دانا مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: بخش پالایش صنعت گاز ایران موفق شده به ظرفیت تولید روزانه 520 میلیون متر مکعب ظرف یک سال گذشته برسد و این رقم تا ماه مارس 2016 به یک میلیارد متر مکعب در روز خواهد رسید.

 

شرکت ملی گاز ایران افزود: ذخایر گازی عظیم پارس جنوبی 44 درصد نیاز داخلی گاز ایران را تامین می‌کند.

 

جمشیدی دانا خاطرنشان کرد که پالایشگاه‌های گاز ایران سال گذشته حدود 161 میلیارد متر مکعب گاز تولید کردند.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;